مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مطالعه توصیه می کند سه موثر ترین روش برای تشویق بچه ها به خوردن سبزیجات


والدین نباید از تشویق کودکان خود برای خوردن سبزیجات خودداری کنند.

این مشاوره از محققان دانشگاه لوهوربورو است که متوجه شد که "در معرض مکرر سبزیجات در هنگام میان وعده و زمان غذا هنگام تلاش برای بهبود رژیم غذایی کودک است.

این مطالعه که تعدادی از روش های پیشنهادی برای افزایش تعداد سبزیجات مصرف کننده را مورد بررسی قرار داد، سه روش موثر برای والدین را پیشنهاد داد.

   مشاوره جنسی آنلاین   

موفق ترین، سبزیجات را به صورت روزانه بخشی از غذای کودک و همچنان برای هر روز اضافه وزن گیاهان به ارمغان می آورد، حتی اگر در ابتدا پذیرفته نشوند.

دکتر ایمما هیکرافت، مدرس ارشد روانشناسی در لفبورو، توضیح داد که "بارها و بارها" غذای ناخواسته را در یک دوره زمانی که می تواند هفته یا حتی ماه بسته به مقاومت کودک باشد، موثرترین راه تشویق مصرف سبزی است.

او گفت: "از دست ندهید، اما آنها را فشار ندهید." "من 27 ساله بودم که زیتون را دوست داشتم!

"ممکن است احساس کنید که هرگز سبزیجات را قبول نخواهند کرد، اما طعم همیشه در حال تغییر است.

"تشویق آرام برای خوردن غذا دوست نداشتن برای کمک به کودکان برای یادگیری خواندن سلیقه های جدید مهم است.

"ما می دانیم که خوردن قحطی کودکان کودکان دو ساله است.

"و به نظر می رسد که بچه های جوانتر ممکن است نسبت به رفتار خود تغییر دهند تا عادت هایشان خیلی عمیق شود."

توصیه های دیگر شامل ارائه پاداش های غیر غذایی برای جوانانی بود که از غم و اندوه خود رنج می بردند و سبزیجات خود را می خوردند و برای والدین برای خوردن وعده های غذایی همانند فرزندانشان.

دکتر کلر هولی، مدرس روانشناسی دانشگاه لوهوربورو، که دکترای خود را به خانواده ها برای تست رویکردهای مختلف تقدیم کرد، گفت: «خوردن غذاهای مشابه، پاداش اضافه کردن رژیم های غذایی والدین را نیز سالم تر می کند.

"مطالعه من از 135 خانواده از Leicestershire استفاده شد که از فرزند خویش خواسته شد که یک سبزی خام را که فرزند هر روز در دو وعده غذای خوشمزه برای دو هفته دوست نداشت، ارائه دهد.

"ارائه یک قطعه سبزی غیر دوستانه به کودکان روزانه به مدت دو هفته و دادن به آنها برچسب، و یا پاداش دیگری، در عوض برای تلاش سبزیجات کمک می کند تا آنها را دوست دارم و خوردن سبزیجات.

به نظر می رسد که والدین مدل سازی چربی ها را نیز مانند سبزیجات به کودکان کمک می کنند تا بیشتر آنها را امتحان کنند. "

داستان های مربوطه

·         CHOP تأیید EC را برای نخستین و تنها ژن درمانی برای بیماران مبتلا به بیماری های شبکیه ارثی جشن می گیرد

·         مطالعه مقایسه تشخیص های مربوط به درد در ملل متحد و کودکان خردسال، جوانان را مقایسه می کند

·         پاسخ به بزرگترین پژوهش های عصبی تحقیقات امروز

مادر آلیسون باینز، 40 ساله از لفبورو، در تلاش برای متقاعد کردن او پس از آن دختر سه ساله ایلیا به خوردن گوجه فرنگی، در این مطالعه شرکت کرد.

آلیسون گفت: "او در ابتدا هیچ علاقه ای نشان نداد. "و او هرگز آنها را قبل از غذا خوردن نگذاشت - به هر حال به هر حال، شاید در یکی از آن شام نعناع نوزاد.

"اما بعد از حدود یک ماه از ارائه آنها به هر روز او در نهایت شروع به پذیرش آنها را به عنوان بخشی از شام او و هنوز هم آنها را امروز دوست دارد."

همه توصیه ها در مقاله دانشگاهی، یک بررسی سیستماتیک روش های افزایش مصرف سبزیجات در دوران کودکی، منتشر شده در مجله تغذیه گزارش شده در ماه گذشته است.

این مقاله خلاصه یافته های مختلفی از مطالعات انجام شده اخیر را نشان می دهد تا نشان دهد چه چیزی مؤثرترین راه برای افزایش مصرف سبزیجات کودکان است.

همچنین با استفاده از داده های مطالعه Loughborough، این تحقیق همچنین یافته های هفت مقاله گذشته را مورد توجه قرار داد که هر کدام با هدف مشابه یا یکسان هدف قرار می گرفتند - استفاده از تکرار مکرر برای تشویق کودکان به خوردن سبزی.

دکتر Haycraft گفت: "40 میلیون کودک زیر 5 سال در جهان وجود دارد که دارای اضافه وزن یا چاق هستند.

"در انگلستان مصرف سبزیجات کودکان و بزرگسالان خیلی کمتر از سطح توصیه شده پنج روزه است."

مطالعات نشان داده اند که خوردن رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات برای کاهش مصرف کالری کودکان و کاهش خطر ابتلا به چاقی مهم است.

آنها همچنین می توانند در برابر بسیاری از بیماری های غیر قابل پیشگیری پیشگیری کنند.

دکتر هولی افزود: "شواهد اخیر سازمان بهداشت جهانی معتقدند مصرف غذاهای میوه و سبز یکی از پنج عامل خطر اصلی تغذیه و رفتاری در رشد سرطان است، بنابراین خوردن رژیم سالم واقعا برای سلامتی کودکان و بزرگسالان مهم است."

والدین نقش مهمی در کاهش عادات نوشیدن نوجوانان دارند


بر اساس یافته های آخرین مطالعه توسط محققان آدلاید، کمتر نوجوانان استرالیایی نوشیدن الکل، اما باید بیشتر برای جلوگیری از عادات آشامیدنی دانش آموزان استرالیا انجام شود.

بیش از 2800 دانش آموز استرالیایی در سن 12 تا 17 ساله در بررسی رفتار نوشیدنی شرکت کردند که توسط محققان از دانشکده روانشناسی دانشگاه آدلاید و گروه بهداشت جمعیت در موسسه تحقیقات بهداشت و درمان استرالیا استرالیا (SAHMRI) انجام شده است.

نتایج مطالعه، که در حال حاضر در مجله BMC Public Health منتشر شده است ، تصویری از شیوع مصرف الکل در بین دانش آموزان و عوامل موثر بر رفتار نوشیدن آنها را فراهم می کنداین تحقیق توسط شورای سرطان SA و دولت SA حمایت شده است.

"مصرف الکل مضر یک مشکل جدی در استرالیا است و الگوهای نوشیدن اغلب برای اولین بار در دوران نوجوانی تنظیم می شود." ژاکلین بوودن، دانشمند رفتاری و مدیر تحقیقات سلامت جمعیت در SAHMRI و محقق با دانشکده روانشناسی دانشگاه آدلاید می گوید: .

   راه های مقابله با خیانت    

"با استفاده از الکل که به چهار دلیل از پنج علت مرگ در جوانان و علت اصلی سرطان در جامعه ما است، برای ما بهتر است که رفتار آشامیدنی را در میان جوانان درک کنیم، بنابراین ما می توانیم به جلوگیری از آن یا تأخیر آن کمک کنیم.

"یکی از مهمترین پیام های مطالعه ما این است که والدین تأثیر بیشتری بر تصمیمات نوجوانان خود نسبت به الکل دارند تا اینکه احتمالا آنها را درک می کنند. رفتار والدین و نگرش نسبت به الکل واقعا تفاوت می کنند و می توانند به جلوگیری از نوشیدن کودکان در سن کودکی کمک کنند. "

این مطالعه نشان داد:

  • به سن 16 سالگی اکثر دانش آموزان الکل را امتحان کرده بودند
  • یک سوم دانش آموزان گزارش دادند که حداقل گاهی اوقات الکل مصرف می کنند
  • فقط 28 درصد از دانش آموزان از پیوند میان الکل و سرطان مطلع بودند
  • در تمام سنین، دانشجویان احتمالا نوشیدند اگر والدینشان نپذیرفتن نوشیدن افراد زیر سن قانونی را نشان دهند
  • افرادی که در سن 14-17 سالگی در معرض ارتباط بین الکل و سرطان قرار داشتند، احتمال کمتری داشتند
  • سیگار کشیدن و تصویب نوشیدن از دوستان بیشتر احتمال دارد باعث نوشیدن شود
  • هنگامی که جوانان به مصرف کنندگان معمولی تبدیل شده اند، پیش بینی کننده اصلی نوشیدن، درک الکل است
  • دانش آموزان خسته شده بیشتر احتمال دارد که نوشیدن کنند

میزان مصرف لینکلن، رئیس اجرایی سرطان سرطان SA، می گوید: "شواهد واضح است که مصرف الکل باعث ایجاد سرطان می شود. هر سطح مصرف الکل خطر ابتلا به سرطان مربوط به الکل را افزایش می دهد؛ سطح خطر افزایش می یابد با توجه به سطح مصرف

"این آخرین شواهد نشان می دهد نیاز به آموزش جوانان در مورد عواقب مصرف الکل و برای والدین برای نشان دادن رفتار نوشیدنی مسئولانه است. ما باید از طریق پیام دریافت کنید که ممکن است سرگرم کننده بی ضرر در واقع عواقب طول عمر است.

داستان های مربوطه

·         مداخله مبتنی بر وب می تواند ارتباط والدین و نوجوان را در ارتباط با خطر جنسی افزایش دهد

·         مطالعه در مورد چگونگی شیوه های خودسوزی نوجوانان مدارس را بررسی می کند

·         نوجوانان سوئدی با و بدون اختلال در مورد شرکت در فعالیت های روزمره صحبت می کنند

"ما می دانیم که الکل باعث ایجاد سرطان دهان، حنجره، حنجره، مری و روده در مردان و پستان در میان زنان می شود. همچنین شواهد احتمالی وجود دارد که الکل باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان روده در زنان و سرطان کبد می شود.

"Cancer Council SA توصیه می کند که برای کاهش خطر ابتلا به سرطان افراد مصرف الکل خود را کاهش می دهند. برای افرادی که مصرف الکل را انتخاب می کنند، Cancer Council SA توصیه می کند که تنها در شورای ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی (NHMRC) دستورالعمل برای الکل مصرف کنند مصرف، "او گفت.

خانم بوودن می گوید ما باید به مسئله عرضه نوجوانان توجه کنیم. "بسیاری از والدین معتقدند که کودکان خود را با الکل در محیط امن خانه خود آموزش می دهند تا آنها را به طور مسئولانه بنوشند. با این حال، وزن شواهد نشان می دهد که این باعث افزایش مصرف می شود و توصیه نمی شود.

نتایج ما همچنین دریافت که نوجوانانی که تصور می کردند که می توانند به راحتی الکل را خریداری کنند بیشتر احتمال دارد که به طور منظم بخورند. مسئله موجود بودن - از جمله قیمت - و بازاریابی الکل در جامعه یک مانع عمده برای غلبه بر آن است.

"الکل در استرالیا بیش از 30 سال گذشته است و تعدادی از محل فروش الکل در استرالیا در 15 سال گذشته به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. تبلیغات و حمایت های ورزشی را به ترکیب اضافه کنید و ما پیام های بسیار قوی داریم خانم بوودن می گوید الکل معمولی است.

"شواهد ما نشان می دهد که والدین نقش مهمی و قابل توجهی ایفا می کنند تا کودکانشان به زودی یک رابطه سالم با الکل ایجاد کنند. والدین می توانند مرزهای خود را تنظیم کنند و انتظارات روشن را ایجاد کنند."

خانم بوودن می گوید پدر و مادر باید:

  • بحث استفاده از الکل با فرزندان خود و این واقعیت است که هر کس نوشیدن می کند
  • آشنایی با فعالیت های آینده، مانند احزاب، و انتظارات برای رفتار را تعیین کنید
  • نوشیدن را در مقابل کودکان تجدید نظر کنید، زیرا اکثر الکل توسط بزرگسالان در خانه مصرف می شود
  • حوادث الکل رایگان داشته باشید
  • اجتناب از نوشیدن الکل
  • الکل برای نوجوانان را بخورید یا آن را در مهمانی ها نگذارید.

"ما اغلب فراموش می کنیم که الکل، داروهای محبوب تربیتی در استرالیا است و هزینۀ بسیار زیادی برای خانواده ها دارد. مهم است که والدین نمونه درستی را در نظر بگیرند."

دانشگاه ایالتی کانزاس، کمک هزینه COBRE 10.6 میلیون دلاری را برای ایجاد مرکز تحقیقاتی C-NAP دریافت می کند


مؤسسات ملی بهداشت، دانش پژوهان علوم روانشناختی دانشگاه کانزاس را بر عهده دارند که با پنج سال امتیاز، 10.6 میلیون دلار مرکز تحقیقات زیست پزشکی و یا COBRE، اعطا شده استاین بزرگترین کمک در تاریخ بخش روانشناسی است.

تیم - که شامل همکاران دانشگاه ایالتی ویچیتا و مرکز پزشکی کانزاس است - از کمک مالی برای ایجاد رویکردهای شناختی و روان شناختی پلاستیک یا مرکز C-NAP استفاده خواهد کردپلاستیسیتسی به توانایی مغز در رشد و تغییر ارتباطاتش اشاره دارد و شامل هر دو جنبه طبیعی رشد مغز انسان در طول عمر و همچنین به دلیل تجربیات است.

این مرکز از تحقیقات شناختی، رفتاری و عصبی، و همچنین به روز رسانی و ارتقاء آزمایشگاه حمایت خواهد کرداعضای هیات علمی، دانشجویان کارشناسی ارشد و فارغ التحصیل؛ و توسعه حرفه ای.

 تعبیر خواب رابطه جنسی   

این فقط دومین بار است که دانشگاه ایالتی کانزاس، کمک مالی COBRE دریافت کرده استکمک مالی COBRE از موسسه ملی پزشکی موسسه ملی سلامت است و از مراکز چند رشته ای است که بر روی تحقیقات زیست پزشکی متمرکز هستندکیمبرلی کرک پاتریک، استاد علوم روانشناسی، به عنوان مدیر مرکز C-NAP و Lester Loschky، استاد علوم روانشناسی، کارگردان خواهد شد.

کرک پاتریک گفت: "غنی سازی به جامعه تحقیقاتی ما قابل توجه است." این کمک هزینه منابع و پیشرفت های زیربنایی بیشتری را به ارمغان خواهد آورد و برنامه های فارغ التحصیل ما را افزایش خواهد داد. این کمک هزینه اعطای اعضای هیئت علمی ما به تحقیق خود را به سطح بعدی می رساند که یک معامله بزرگ است. "

Loschky گفت: "این یک رویداد فوق العاده در تاریخ بخش علوم روانشناسی است، و این تبدیل خواهد شد تحول". "کمک هزینه COBRE به بخش علوم روانشناختی کمک خواهد کرد تا اهداف کلیدی خود را برای طرح 2025 افزایش قد و شکوه ما در سطح ملی و بین المللی به دست بیاورد. من به دفتر ما افتخار می کنم."

این بودجه در ابتدا از چهار عضو هیئت علمی پشتیبانی خواهد کرد که به عنوان رهبران پروژه و همچنین دانشجویان دکتری و دانشجویان دکترا که به انجام تحقیق کمک می کنند، خدمت می کنندچهار محقق دریافت 150،000 تا 200،000 دلار کمک های مالی برای حمایت از کار خود و همکاری با رهبران در زمینه های تحقیقاتی خود را برای کمک به اجرای پروژه های خوداین مرکز همچنین در زمان اعطای پنجم سال، دو عضو جدید اعضای هیات علمی را استخدام خواهد کرد.

چهار رهبر پروژه و موضوعات تحقیقاتی آن عبارتند از:

  • مری کین، استاد علوم روانشناسی، به بررسی نحوه غنی سازی محیط می تواند ساختار مغز را تغییر دهد و مقاومت در برابر سوء مصرف الکل ایجاد کنداو با استفان باسممن، استاد شیمی، همکاری خواهد کرد.
  • هدر بیلی، استادیار علوم روانشناسی، به بررسی اینکه چگونه یک دانش غنی از دانش بزرگسالان بزرگتر می تواند به تخریب حافظه کاری برای فعالیت های روزمره کمک کند تا مردم در سن آنها تجربه کننداو با مرکز تصویربرداری مغز Hoglund مرکز پزشکی دانشگاه کانزاس همکاری خواهد کرد.
  • چارلز پیکنز، استادیار علوم روانشناسی، که به بررسی مدارهای عصبی درگیر در انعطاف پذیری شناختی و تصمیم گیری می پردازد.
  • رئی نیک، استاد روانشناسی دانشگاه ایالتی ویچیتی، که در تلاش برای توسعه مداخلات برای کاهش اختلالات شناختی و بینایی است که توانایی رانندگی در افراد سالمند را تحت تاثیر قرار می دهد.

داستان های مربوطه

·         مغز انسان ممکن است چند ساعت پس از مرگ فعال باشد

·         میکروسکوپ چند فتونی برای برنامه های کاربردی نوروبیولوژی توسط Bruker در Neuroscience 2018 اعلام شده است

·         سفارشی سازی مدل های مهندسی ژنتیک برای برنامه های کاربردی تحقیقاتی خاص

کرک پاتریک گفت: "این کمک هزینه برای موفقیت اساتید طراحی شده است. "ما در دانشکده داریم با پول، زمان و سایر منابع سرمایه گذاری می کنیم تا آنها را امتحان کنیم و آنها را بسازیم. این کمک ها برای بسیاری از همکاری ها و سمینارهای آموزشی که برای دانش آموزان، دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دانشجویان تحصیلات تکمیلی مفید خواهد بود، باز خواهد شد."

علاوه بر حمایت از پروژه های دانشکده، کمک هزینه COBRE سه تاسیسات پژوهشی اصلی را تامین می کند، از جمله:

  • پژوهشگاه هسته آزمایشگاهی مطالعات عصب شناسی رفتاری در دانشگاه ایالتی کانزاس، به این ترتیب محققان می توانند از تکنولوژی های پیشرفته علوم اعصاب استفاده کنند.
  • ایجاد یک پایگاه تحقیقاتی جدید نوروآنتی امروز در دانشگاه ایالتی کانزاس - تحت هدایت دانیل آندرسن، استاد علوم رایانه - برای بهبود مدل سازی داده ها و قابلیت های تجسم.
  • ایجاد یک موتور سه بعدی رانندگی در دانشگاه ایالتی ویچیتا که از تکنولوژی پیشرفته مانند ردیابی چشم برای مطالعه رفتار رانندگی استفاده می کند.

کمک هزینه COBRE همچنین از یک برنامه کمک هزینه تحصیلی برای استخدام اعضای جدید اعضای هیات علمی به مرکز، یک برنامه آموزشی برای محققان پس از مدرک و یک شبکه تبادل علمی برای ایجاد همکاری با سایر دانشگاه ها حمایت می کنددر طول پنج سال تأمین مالی، دانشگاه دو miniconferences برای دانشمندان برای به اشتراک گذاری آخرین تحقیقات خود را سازماندهی کند.

گروهی از اعضای هیات علمی میان رشته ای هیئت مشاوره داخلی را برای توسعه اعطای COBRE تشکیل دادند و به عنوان مشاور در پروژه ادامه خواهند یافتاین تیم شامل مایکل یانگ، استاد و رئیس علوم روانشناسی استبراون اسپونر، استاد برجسته دانشگاه علوم زیستی؛ دانیل مارکوس، استاد برجسته آناتومی و فیزیولوژی؛ و رونده لوئیس، ریاست گروه و استاد روانشناسی دانشگاه ایالتی ویچیتا.

COBRE از موسسه ملی پزشکی عمومی برای سه مرحله پنج ساله پشتیبانی می شودکمک مالی فعلی مرحله اول را پوشش می دهد و از مرکز توسعه اولیه پشتیبانی می کند.

به نظر می رسد که ژن شناخته شده کمتر نقش مهمی در کاهش حافظه مرتبط با آلزایمر و دمانس دارد


نشانگر ژنتیکی بدخیم بیماری آلزایمر و سایر انواع دمانس، ApoE4 ممکن است گرگ تنها نباشد.

محققان USC و دانشگاه منچستر دریافتند که یک ژن دیگر، TOMM40، تصویر را پیچیده می کنداگر چه ApoE4 نقش مهمی در برخی از انواع توانایی حافظه مربوط به پیری بازی می کند، TOMM40 ممکن است خطر بیشتری برای انواع دیگر ایجاد کند.

ژنهای TOMM40 و APOE همسایگی هستند که در کروموزوم 19 مجاور یکدیگر هستند و گاهی اوقات در مطالعات ژنتیکی به عنوان یک پروکسی برای یکدیگر استفاده می شوددر برخی موارد، تحقیقات علمی عمدتا بر روی یک نوع APOE، ApoE4، به عنوان شماره یک متهم به کاهش حافظه مربوط به آلزایمر و معنویت مرتبط استاین ادبیات همچنین نوع معمول APOE، ApoE3 را در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر قرار می دهد.

محققان USC معتقدند یافته های جدید آنها یک سوال مهم تحقیق را مطرح می کند: آیا TOMM40 به عنوان یک متصل به ApoE4 اشتباه گرفته شده است، زمانی که واقعا یک متفکر است، به ویژه هنگامی که ApoE3 وجود دارد؟

 مشاوره آنلاین فردی   

T. Em Arpawong، نویسنده اصلی این مطالعه و همکار پس از دکترا در کالج Dornsife کالج ایالات متحده آمریکا، گفت: "به طور معمول، ApoE4 به عنوان قوی ترین عامل شناخته شده ژنتیک شناخته شده برای کاهش شناختی، کاهش حافظه، بیماری آلزایمر و یا شروع بیماری مبتلایان به زوال عقل محسوب می شود. روانشناسی ادبیات و علوم انسانی. "اگر چه مطالعات پیشین برخی از انواع این ژن TOMM40 را یافتند ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهند، مطالعه ما نشان داد که یک نوع TOMM40 در مقایسه با ApoE4 در کاهش حافظه فوری - توانایی نگهداشتن بر روی اطلاعات جدید بیشتر است."

مطالعات نشان داده است که اثر ژن های مرتبط با حافظه و کاهش شناختی با سن افزایش می یابدبه همین دلیل دانشمندان تصمیم به بررسی نتایج آزمایش کلامی و تاخیری در طول زمان در رابطه با نشانگرهای ژنتیکی کردند.

"یک مثال از یادآوری فوری، کسی است که به شما یک سری دستورالعمل ها برای جایی می دهد و شما می توانید آنها را دوباره تکرار کنید،" کارول A. پرزکات، نویسنده ارشد مقاله است که استاد روانشناسی در کالج Dornsife کالج ایالات متحده آمریکا و استاد از جوناتولوژی در دانشکده جینتولوژی ایالات متحده آمریکا دیویس. "یادآوری عقب ماندگی این است که قادر به حفظ آن مسیرها چند دقیقه بعد، همانطور که در راه خود هستید."

این مطالعه در 11 آگوست در مجله PLOS ONE منتشر شد.

Prescott و Arpawong از بیش از 70 محقق در USC هستند که به پیشگیری، درمان و درمان بالقوه بیماری آلزایمر اختصاص یافته استبیماری رفع حافظه یکی از بزرگترین چالش های سلامت قرن است که بر روی یکی از سه سالخورده تأثیر می گذارد و در سال هزینه خدمات 236 میلیارد دلاری را در خدمات بهداشتی به ارمغان می آوردمحققان USC در طیف وسیعی از رشته ها در حال بررسی اثرات سلامت، اجتماعی و سیاسی و پیامدهای بیماری هستند.

در دهه گذشته، موسسه ملی پیری سرمایه گذاری خود را در تحقیقات USC تقریبا دو برابر کرده استاین سرمایه گذاری شامل مرکز تحقیقات بیماری های آلزایمر است.

ردیابی از دست دادن حافظه

برای مطالعه، تیم محققان USC و دانشگاه منچستر اطلاعاتی را از دو مطالعه انجام دادند: مطالعه بهداشت و بازنشستگی ایالات متحده و مطالعه طولی پیری انگلیسیهر دو مجموعه داده ها نمونه های ملی هستند و شامل نتایج آزمون حافظه کلامی و آزمایش ژنتیکی می شوند.

تیم تحقیقاتی نتایج آزمایش کلامی را از نظرسنجی بهداشت و بازنشستگی ایالات متحده که از سال 1996 تا 2012 جمع آوری شده است، با هر دو سال یکبار از طریق تلفن از شرکت کنندگان مصاحبه می کندمحققان، نمرات آزمون حافظه کلامی را از 20650 شرکت کننده که 50 سال و بالاتر داشتند و بارها مورد آزمایش قرار گرفتند، بررسی کردند که چگونه حافظه آنها با گذشت زمان تغییر می کند.

برای تست فراخوان فوری، یک مصاحبه کننده لیستی از 10 اسم را خواند و سپس از شرکت کننده خواسته تا بلافاصله کلمات را تکرار کندبرای فراخوانی تاخیر، مصاحبه کننده پنج دقیقه منتظر بود و سپس از شرکت کننده خواسته بود که لیست را به یاد بیاوردنمرات آزمون در محدوده 0 تا 10 بود.

داستان های مربوطه

·         درمان ژن جدید در درمان کم خونی سلولهای سرطانی در بزرگسالان علائم را تغییر می دهد

·         کمک مالی NIH جدید 1.6 میلیون دلاری به مطالعه ژن حیاتی برای ریتم های روزانه کمک می کند

·         گروه NanoBioCel باکتری های چربی تولید می کند که می تواند مواد ژنتیکی را به طور موثر و قابل ملاحظه ای تولید کند

میانگین نمره برای فراخوان فوری، 5.7 کلمه بود از 10، و میانگین نمره دهی یادآوری تاخیر 4.5 کلمه بود. 10. شکاف بزرگی بین دو مجموعه نمرات می تواند نشان دهنده پیشرفت آلزایمر یا برخی از انواع دیگر زوال عقل باشد.

پرسکات گفت: "معمولا در نمرات بین تست های یادآوری فوری و تاخیر وجود دارد. "در ارزیابی کاهش حافظه، مهم است که به هر دو نوع حافظه و تفاوت بین آنها نگاه کنید. شما بیشتر در مورد فردی که نمرات 10 و 5 را نسبت به فردی با نمرات 6 و 4 داشته اید بیشتر نگران خواهید شد."

پرز کوت گفت: اولین فرد نگران کننده است، زیرا پنج دقیقه پس از تفسیر 10 کلمه کاملا، او تنها می تواند نیمی از آنها را بخواندفرد دیگر در تست فراخوان فوری کامل نبود، اما پنج دقیقه بعد توانست نسبت بیشتری از کلمات را به یاد داشته باشد.

محققان برای جلوگیری از برانگیختگی در نتایج مطالعه، از شرکتکنندگان خبر دادند که گزارش دادند که احتمال تشخیص بیماری زوال عقل یا شرایط دمانس مانند آلزایمر را دریافت کرده اندآنها همچنین بر شرکت کنندگان متمرکز شده اند که به طور عمده در میراث اروپایی شناخته شده اند تا منحرف شدن جمعیت را به حداقل برسانندنتایج برای سن و جنس تعدیل شد.

محققین داده های ایالات متحده را به نتایج یک نمونه مستقل تکرار شرکت کنندگان در سن 50 و بالاتر در مطالعات طولی پیری سالمندان از سال 2002 تا سال 2012 مقایسه کردند. مصاحبه ها و آزمایش ها هر دو سال انجام شد.

نشانگرهای ژنتیکی دمانس

محققان با استفاده از داده های ژنتیکی از 7،486 شرکت کننده در مطالعه بهداشت و بازنشستگی ایالات متحده و 6،998 شرکت کننده در مطالعه طولی پیری پیری، برای بررسی اینکه آیا ژن های مرتبط با توانایی های یادآوری فوری و تاخیری وجود دارد.

محققان ارتباط بین نتایج یادآوری فوری و تاخیری را با 1.2 میلیون تغییر ژن در ژنوم انسان بررسی کردندفقط یک، TOMM40، یک پیوند قوی را برای کاهش در فراخوانی فوری و سطح فراخوانی تاخیر داشت. ApoE4 نیز مرتبط بود اما نه به شدت.

دانشمندان نوشتند: "یافته های ما نشان می دهد که TOMM40 نقش ویژه ای دارد، به ویژه در کاهش یادگیری کلامی بعد از 60 سالگی". "علاوه بر این، تجزیه و تحلیل های ما نشان داد که اثرات منحصر به فرد TOMM40 بیش از اثرات ApoE4 در هر دو سطح از یادآوری تاخیر قبل از 60 سالگی و کاهش پس از 60 در صد فوری است."

بر خلاف ApoE4، به نظر می رسد که نوع ApoE3 تاثیری بر بیماری آلزایمر یا کاهش حافظه نداردبا این حال، گروهی از دانشمندان دریافتند که بزرگسالانی که دارای ApoE3 و یک نوع خطر TOMM40 بودند، به احتمال زیاد نمرات حافظه کمتر داشتندیافته ها نشان می دهد که TOMM40 بر روی حافظه تاثیر می گذارد - حتی زمانی که ApoE4 یک عامل نیست.

این تیم پیشنهاد کرد که دانشمندان باید ارتباط بین انواع مختلف ApoE3 و TOMM40 و تاثیر ترکیب آنها بر کاهش انواع یادگیری و حافظه را بررسی کنند.

پرسکات گفت: "مطالعات دیگر ممکن است اثرات TOMM40 را شناسایی نکرده باشند. "نتایج این مطالعه شواهد بیشتری را نشان می دهد که علت کاهش حافظه حتی پیچیده تر از آنچه ما فکر می کردیم، و این پرسش را مطرح می کند که چگونه بسیاری از یافته ها در مطالعات دیگر به ApoE4 مربوط می شود که ممکن است به دلیل TOMM40 یا ترکیبی از TOMM40 و ApoE4. "

کودک من مضطرب است یا عادی؟

کودک من مضطرب است یا عادی؟

کودک من مضطرب است یا عادی؟

 

قبل از فکر کردن در مورد اختلالات هیجانی کودک، بهتر است از خود بپرسیم: آیا هیچ گاه به شدت احساس نگرانی یا ناراحتی شدید هیجانی کرده ایم؟ به احتمال زیاد پاسخ مثبت است. همه ما این قبیل هیجان ها را تجربه کرده ایم و این تجربه ها به تنهایی دلیل کافی برای دادن این حکم نیست که نابهنجاری یا نقص در شخصیت و منش وجود دارد. کودکان نیز ترس و اضطراب-همان چالش های هیجانی طبیعی- دارند و این ترس و اضطراب تنها زمانی که شدید، مزمن،ممتد و مزاحم باشد علامتی از اختلال روانشناختی است.

طی پنجاه سال گذشته، یافته های پژوهشی همگی نشان میدهند که ترس و اضطراب در کودکی امری معمول و شایع است (جرسیلد و هولمز، 1935، لاپاس ومونک، 1958، مک فارلن، آلن و هانزیک، 1954، اولندایک و کینگ، 1991، به نقل از کندال، 1389). تحقیقات قدیمی تر مثل تحقیق جرسیلد و هولمز (1935) شیوع ترس و اضطراب را به خوبی اثبات کرد. در ان زمان پژوهش ها نشان دادند که ممکن است کودکان و نوجوانان 9 تا 13، نوعی ترس شدید با نگرانی جدی تجربه کنند[1]. به نظر می رسد پیچیدگی های ترس کودکان با رسیدن به 8 سالگی که همراه تحول شناختی کودک و افزایش توانایی او برای استدلال و توسعه پیام های منفی ممکن و نتایج در اینده می باشد افزایش می یابد[2]. هم چنین منابع اولیه ترس و اضطراب با مراحل تحولی در زندگی تغییر می یابد. باید توجه داشت همراه با تحول میزان ترس های گزارش شده کودکان کاسته می شود و کانون ترس تغییر می یابد.

کودک من مضطرب است یا عادی؟

همراه با جریان رشد نوع ترس ها نیز تغییر می کند، یعنی در سنین متفاوت ترس های متفاوتی مطرح می شود. مثلا کودکان 8 ماهه تا 2ساله از جداشدن از مراقبان خود می ترسند، اما این ترس بین 1 تا 2 سالگی کاهش می یابد. بین 2 تا 4 سالگی از شدت دلبستگی کاسته می شود وترس های دیگری مانند ترس از حیوانات وتاریکی ظاهر می شود. بین 4 تا 6 سالگی، قدرت تصور و تصویرسازی کودک رشد می کند و تصویرهایی از ارواح، هیولاهای نیمه انسان-نیمه حیوان و صداهای غیرقابل توضیح در شب را می سازد. بعد از6 سالگی کودک احتمالا بیشتر از آسیب، مرگ یا بلایای طبیعی می ترسد. هم نوجوانان سفیدپوست و هم نوجوانان آمریکایی آفریقایی تبار ترس هایی مشابه درباره صدمه دیدن خود یا دیگران ابراز می کنند[3]، کودک با نزدیک شدن به دوران نوجوانی،ممکن است از پذیرفته نشدن در گروه بزرگسالان بترسد.

جدول: ترس ها و اضطراب های مرتبط با سطوح سنی مختلف در کودکان

سن کانون ترس یا اضطراب
0-6 ماهگی عدم حمایت، صدای بلند، محرک های حسی شدید
6-9 ماهگی غریبه ها، محرک های ناگهانی یا غیر قابل انتظار (مثل صداها)
1 سالگی جدایی از فردی که از کودک مراقب می کند، آسیب دیدن، توالت رفتن و غریبه ها
3 سالگی حیوانات، ماسک ها، تنها ماندن، جدایی از والدین
4 سالگی تاریکی، حیوانات و سر و صدا
5 سالگی حیوانات، افراد بد، تاریکی و جدایی از والدین
6 سالگی غول ها، جادوگرها و دیگر افراد غیر عادی، صدمات جسمی، رعد و برق و تندر، جدایی از والدین (برای مثال هنگام رفتن به مدرسه)
7-8 سالگی غول ها، جادوگرها و دیگر افراد غیر عادی، (مثلا انهایی که در کتاب ها و فیلم ها هستند) وقایع غیر عادی موجود در رسانه ها و فیلم ها، (مانند جنگ و بمب گذاری و انفجارها)، تنها ماندن، صدمات و اسیب ها.

منبع: آلن دیک، 1983

محیط اجتماعی در پهنه زندگی چالش های متفاوتی را پیش روی ما می گذارد که مستلزم رشد مهارت ها، باورها یا احساسات جدید است. طی دوران کودکی ترس ها و اضطراب ها این قبیل چالش ها را به وجود می آورند. کودکان با فراگیری روش های مقابله با موقعیت های اضطراب زا و ترس آور این دوران، نحوه کنار آمدن با ترس ها و اضطراب های زندگی آتی را می آموزند. برای مثال اذعان به ترس، رویارویی و سپس مقابله با آن، و در نهایت نترسیدن در واقع توالی رشد کودک است تا در آینده برای مقابله با ترس و اضطراب آماده باشد.

بر اساس متون و ادبیات تحولی، بسیار معقول است که کودکان و نوجوانان نسبت به تجربه ترس ها و اضطراب های مختلف در مراحل مختلف تحول خود اسیب پذیرتر باشند. با وجود این، چه چیزی واکنش و ترس و اضطراب بهنجار را از اضطراب هراس بالینی جدا می سازد؟ متخصصان بالینی دستورالعمل هایی را برای متمایز کردن واکنش ترس طبیعی از شرایط اضطرابی که از نظر شدت، فراوانی، محتوا، دفعات و نشانه های اضطرابی با همتایان بهنجار خود متفاوت هستند تهیه کرده اند (کندال، 2000).

  1. شدت واکنش ترس بیش از انست که برای مقابله با موقعیت لازم است. برای مثال ممکن است کودکی را که هنگام معاینه شدن توسط پزشک، لگد می زند، تکان می خورد و گریه می کند، به عنوان کودک هراسان مشخص کنیم.
  2. واکنش ترس با فراوانی زیادی رخ می دهد، و از راه اطلاع دادن و اطمینان دادن به فرد کاهش نمی یابد. بسیاری از والدین شکایت دارند که ترس کودکان با هیچ نوع اطمینان خاطر دادنی به انها کاهش نمی یابد.
  3. محتوای این واکنش های ترس بر محرک ها یا موقعیت های بی خطر متمرکز است، به عبارت دیگر موقعیت هایی هستند که به هیچ وجه خطری را ایجاد نمی کنند. چنین محرک هایی شامل ترس از مدرسه رفتن، صداهایی مانند بمب یا بالا رفتن از اسانسور است.
  4. به نظر می رسد که واکنش ترس خود به خود بوده و ورای کنترل عمدی کودک است.
  5. واکنش ترس به فرار یا اجتناب از موقعیت منجر می شود. برای مثال کودکی که هنگام بارش باران های شدید از تنها ماندن در خانه اجتناب کند، به عنوان کودکی که از رعد و برق و تندر هراس دارد مد نظر قرار می گیرد.

متخصصان بالینی به بررسی این موضوع پرداخته اند که ایا واکنش ترس در طول زمان در کودکان پایدار می ماند. انها به بررسی این مسئله پرداخته اند که واکنش های ترس و شرایط اضطرابی اسیب زا، به مرحله خاصی از زندگی و سن خاصی اختصاص ندارند. برای مثال بزرگسالان نیز ممکن است از تنها خوابیدن یا تاریکی هراس داشته باشند.

ترس واضطراب چالش های طبیعی رشد برای رسیدن به بلوغ فردی است. طی دوران نوجوانی، خودمختاری و استقلال چالش های عمده جریان رشد هستند و نوجوان باید تعادلی دشوار میان پیروی از مقررات و ابراز شایستگی و کفایت مستقلانه برقرارسازد. درگیرشدن با تعارض های بر خاسته از استقلال طلبی نیز طبیعی است، اما چالش ناشی از استقلال طلبی ممکن است باعث شروع مشکلات بین فردی یا تشدید آنها شود. در تعیین اینکه رفتارهای کودک علائمی از اختلال روانشناختی هستند یا خیر، باید مفاهیم فرهنگی و عرف جامعه کودک نیز مدنظر قرار گیرد و بر اساس فراوانی همان رفتارها در کودکان بدون مشکل مورد قضاوت قرار گیرند. باید شدت نسبی، فراوانی و سیر رفتارها ارزیابی شود و نقش آنها در جریان رشد طبیعی مورد توجه قرار گیرد.

 

[1] . Kar, 1999

[2] . Kendal, 2000

[3] . Neal, Knisley, 1995

منبع:مشاوره-ازواج.com

برچسب ها: اختلالات هیجانی کودک ,اضطراب ,کودک من مضطرب است یا عادی ,