مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

ازدواج با پسری از شهر دیگه

باسلام یه مساله ای هست که تمنا دارم لطف کنید و پاسخ بدید ……
من دختری 23ساله هستم که درسم تمام شده کارشناسی معماری دارم چندماه پیش از طریق تلگرام با پسری اشنا شدم که تصمیم گرفتیم ازدواج کنیم از مشهده و 26 سالشه و یک سال مونده تا کارشناسی عمرانش رو بگیره کارای ساختمانی انجام میده یک خونه نقلی توی مشهد داره که قسطاشو میده و هزینه دانشگاهش روهم خودش میده طوری که از حقوقش چیز خاصی نمی مونه اما تا سال دیگه قسطاشم تموم میشه از لحاظ مذهبی و اخلاقی باهمتفاهم داریم با اینکه بهم خیلی علاقه داریم اما صرف احساس انتخابش نکردم من همیشه ارزوم بوده با کسی ازدواج کنم که اهل کار باشه و مستقل باشه و سنشم زیاد نباشه…..
بعد از چند ماه به خانواده ههامون گفتییم و اومدن خواستگاری خانواده هام ازهم خوششون اومد ……..
ولی خانواده من خیلی نگرانن که یوقت من بدبخت نشم یا نبرن منو مشهد با اینکه خود اقاپسر گفته میاد کرج و خودش دوستداره توی کرج یا تهران زندگی کنه و خانوادشم گفتن مشکلی با این قضیه ندارن باتوجه به اینکه درسش یک سال دیگه تمومه و حدودا یکسال هم نامزدی طول میکشه من هیچ نگرانی ندارم اما پدرم نگرانه که بیاد اینجا بیکار نشه پسره یبار اومد کرج و چندجا پرسید .به من گفت که اینجاهم شرایطش هست که کارای ساختمونی کنه .تحققیق هم از ططریق دوست پدرم انجام شده گفتن خانواده خوبین فقط ازنظر مالی یکم از شما پایین ترن و بلیط گرفتیم که خودمونم بریم تحقیق کنیم باز حالا قرار شده از مشاوره بپرسیم که این ازدواج به بخاطر قضیه اینکه اینجا کار نداره صلاحه یا نه ؟….ممنون

توسط architect201291 درازدواج · پاسخ 492 روز 12 دقیقه قبل

سوال: 3 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 0

 

پاسخ (1)

0 votes

با سلام خدمت شما دوست عزیز
با توجه به اینکه عرض کردید که تفاهم های لازم را دارید و خانواده ها هم با هم صحبت کردند و هردو تا حدی رضایت دارند نیمی از راه حل شده است.اگر خصوصیات ایشان طی تحقیقات و شناختی که از ایشان پیدا کرده اید به گونه ای است که شخصیت کاری ومستقل هستند جای نگرانی نخواهد بود چون افرادی با نگیزه و هدفمند و مستقل هستند بیکار نخواهند موند و به این صورت نیست که با تغییر مکان زندگیشان نتوانند خود را وفق دهند.در رابطه با این موضوع که ترس دارید که به شهر دیگری نروید همین ابتدا موضوع را مطرح کنید هم توسط خودتان هم خانواده تان.اما نگرانیهای پیش از ازدواج تا حدی طبیعی است و به بهتر تصمیم گرفتن هم کمک خواهد کرد لذا میتوانید رای ازدواج هر دوی شما یک مشاوره پیش از ازدواج هم بروید :
همانطور که مطلع هستیدنیمی از ازدواج ها به طلاق ختم می شوند و میـتوان گـفت کـه از ایـن نیمه ی باقی مانده که برای مدت زمان زیادی در ازواج های دائـمی بـاقی میمانند تنها ۵۰% از آنها از زندگی خود رضایت داشته و خوشحال هستند. متاسفانه بسیاری از خـانم ها و آقایونی کـه با هـم آشنـا می شونـد و پـس ازمدتی تصـمیم بـه ازدواج بـا یکدیگـر را می گیرند، هیچ گونه توجهی به این آمار و ارقام نمیکنند.

حقیقـت ایــنجاست که اگـر نخواهیـد ایـن حـقـایق را در نـظر بـگیـرید و فـقـط از روی شـانس و اقـبـال انتظار داشته باشید که ازدواج موفقـی در پیش روی داشته باشید، باید بدانید که احتمال موفقیت شما در رابطه یک به چهار است. به هر حال تکنیک ها و شیوه های متنوع زیادی وجود دارند که با استفاده از آنها می توان موفقیت زندگی مشترک را تضمین نمود.

اکثر زوج ها متوجه نیستند که کلاس های آموزشی پیش از ازدواج می توانند تا حد بسیار زیادی از احتمال طلاق بکاهند. تحقیقات گویای این مطلب هستند که شرکت در این دوره های آموزشی می توانند تا ۳۰% احتمال بروز نفاق و جدایی را کاهش داده و زوجین را به سمت زندگی شاد تری هدایت نمایند. شرکت در این قبیل کلاس های مشاوره همچنین می تواند از استرس های شایع زمان پیش از ازدواج نیز بکاهد. تنها کمی تلاش می تواند احتمال موفقیت شما را در دراز مدت افزایش بخشد. شما باید هر کاری که از دستتان بر می آید را انجام دهید تا بتوانید رویاهایتان درباره یک ازدواج موفق را به حقیقت مبدل کنید، زندگی فوق العاده ای برای خود ایجاد نمایید و برای بقای آن از هیچ تلاشی مضایقه نکنید.

آمادگی های پیش از ازدواج وابسته به حقیقت است و برای تداوم بخشیدن به ارتباط ضروری می باشد. این کار شما را به طور ضمنی برای رویارویی با چالش های آتی که هر زوجی بطور اجتناب ناپذیر با آن مواجه خواهد شد، آماده می کند. بهتر است اینکار را در همین ابتدای رابطه که هر دو نفر سرشار از انرژی و تازگی هستند، انجام دهید. در اینیک مورد بخصوص نباید سرتان را در برف ها فرو کنید و خودتان را به بیراهه بزنید. پژوهش های اخیر حاکی از آنند که در حدود یک سال پیش از ازدواج و یا حتی ۶ ماه قبل از آن فرصت بسیار مناسبی است که به مراکز مربوطه مراجعه کنید و در کلاس ها و دوره های آموزشی آمادگی برای ازدواج شرکت کنید. در این زمان میزان استرس و عادات منفی در پایین ترین حد خود قرار دارد و می توان از همان لحظه الگوهای ارتباطی را برقرار و محقق ساخت. این دوران درست زمانی است که مشکلات خیلی راحت تر به نظر می آیند و قابل حل می باشند.

زوجین در بدو شروع رابطه با درخواست های بیشتری روبرو هستند. با توجه به زندگی مکانیکی عصر اخیر شرایط به گونه ای است که برقراری ارتباط قدری دشوار می نماید. این روزها اغلب مشاهده می شود که زوجین هر دو نفر مشغول به کار هستند و بچه دار شدن را برای بعد موکول می کنند. واقعاً شرایط سختی را دارند. در این شرایط هر دو نفر باید از شیوه های ارتباطی بسیار قوی برخوردار باشند تا بتوانند مشکلات متفاوت را حل کنند، صمیمت موجود را حفظ کرده و اهدافی را تنظیم نموده و برای رسیدن به آن ها تلاش کنند. بدون وجود یک چنین ساختاری طرفین خیلی راحت مغلوب استرس و فشار شده و خود را می بازند. مشکلات خیلی راحت تر از آنچه فکرش را می کنند وارد زندگی آنها شده و ریشه ی ارتباطشان را می خشکاند. البته اغلب افراد در ابتدای رابطه انتظارات مثبت غیر واقعی ای را در سر می پرورانند که به ندرت کم و کمتر خواهد شد. افرادی که در خانواده ی های طلاق به دنیا آمده اند و یا شاهد زندگی ناموفق والدینشان بوده اند، ممکن است خواهان انتظارات غیر واقعی و غیر منطقی از زندگی زناشویی خود باشند که همین مطلب باعث می شود در زندگی مشترک خود به موفقیت دست پیدا نکنند. آمادگی های پیش از ازدواج به عنوان یک فاکتور مصون کننده عمل کرده و شما را قادر می کند که قابلیت هایتان را ارتقا بخشیده و کمکتان می کند که راحت تر بتوانید از عهده مقابله با مشکلات بالقوه بر آیید. برای اینکه بتوان در زندگی موفق شد زوجین باید از تمام مزایای موجود بهره بگیرند.

مشاوره و آموزش پیش از ازدواج چیست؟

باید اذعان داشت که در بیشتر موارد زوجین به ندرت اتفاق می افتد که در این جلسات شرکت کنند، اما به هر حال در این میان عده ی انگشت شماری نیز هستند که در جلسات آمادگی پیش از ازدواج شرکت می کنند. تعداداین جلسات می تواند از یکی دو جلسه شروع شده و تا چندین مرحله ادامه پیدا کند. گاهی اوقات دفتر ارزیابی و آموزش مهارت ها نیز به آن اضافه می شود. به هر حال محتوی و مدت زمان این نوع جلسات مشاوره به جهت گیری زوجین ومشاوران بستگی دارد؛ اما متاسفانه همیشه نمی توان در یکی دو جلسه کلیه مواردی را که زوجین باید نسبت به آن آگاهی پیدا کنند را مطرح کرد و در یکی دو جلسه همه ی مطالب مهم را تحت پوشش قرار داد.

جلسات مشاوره و کلاس های آموزشی آمادگی ازدواج را می توان به عنوان نوعی رویکرد مکمل و یا متناوب در نظر گرفت که خانم ها و آقایون نامزد کرده را با مهارت ها، عادات، و نگرش های یک زندگی موفق آشنا کرده و با آموزش تکنیک های غنی، راه را برای رسیدن به موفقیت هموار می سازد. زوجین همچنین با بهره گیری از این روش ها می توانند انتظار یک زندگی موفق و طولانی مدت راداشته باشند. باید توجه داشت که این نوع جلسات در ردیف کلاس های آموزشی قرار می گیرند و نه درمانی. برخی از این جلسات آموزشی وابسته به ارگان های مذهبی هستند و برخی دیگر از سوی گروهک های غیر مذهبی برگراز می گردند. در این جلسات مباحث عامی که ممکن است هر زن و مرد تازه ازواج کرده ای با آن برخورد کنند، مطرح می گردد. برخی از افراد تصور می کنند که این نوع آموزش ها مانند تعلیم رانندگی یا آمادگی برای امتحان معمولی و پیش پا افتاده هستند اما باید به این افراد گوشزد کرد که چنین نیست؛
کتاب اخیر “سوزان پیور” با عنوان: “سوال سخت: ۱۰۰ سوال که باید پیش از گفتن “بله” از خود بپرسید” در میان پرفروش ترین کتاب های سال قرار دارد. خواندن این کتاب می تواند به افرادی که قصد ازوداج دارند کمک کند تا وارد یک فضای حمایت کننده شده و چهارچوبی خاص را در نظر بگیرند که به واسطه ی آن بتوانند این سوالات را از خود پرسیده و ببینند با پاسخ هایی که به آنها می دهند آیا می توانند در زندگی با فرد مورد نظر به موفقیت دست پیدا کنند یا خیر.
هر نوع آموزش های مقدماتی که زوجین برای خود انتخاب می کنند – چه مذهبی و چه انواع غیر مذهبی – به هر حال باید شامل فعالیت هایی باشد که به آنها توانایی ها و مهارت های بالایی را می دهد تا بتوانند با چالش های اجتناب ناپذیر زندگی مواجه شده و آنها را در یک رابطه ی سرسپرده قرار داده و قابلیت زندگی مشترک را به آنها اعطا کند.

اینترنت و شبکه های مجازی

سلام مدتی حدود یک ماه با شخصی از طریق اینترنت و شبکه های مجازی آشنا شدم ایشون با قصد ازدواج تقاضا دادن من هم به خاطر شرایط روحی نامناسب و به عجله قبول کردم.ما طی این مدت هیچ وقت همدیگر رو ندیدیم تنها عکس بین ما رد و بدل شد اما الان که دارم فکر میکنم میبینم ایشون اون کسی نیست که من میخوام بهشونم گفتم که من نمیخوام اما ایشون همچنان پیگیر هستن من هم از بابت عکسا کمی میترسم حالا موندم چیکار کنم من واقعا ایشون و نمیخوام راهنمایی کنید
2 پاسخ
پاسخ داده شده 12 Mar 2018 توسط راهنما
خب تیری که از چله کمان رها شد دیگه به دست نمیاد و شما باید اینو میدونستید هر چند در این دنیای پر آشوب اینترنت کسی به عکس شما توجهی نمیکنه پس بهتره اگر میخواید کات کنید کامل و قاطع باشید وگرنه این روال دایما ادامه خواهد داشت امیدوارم بتونید دراین رفتار صادقانه برخورد کنید

آنچه در مورد آمیزش جنسی واجب ، مستحب ، مکروه ، حرام؟

آنچه در مورد آمیزش جنسی واجب ، مستحب ، مکروه ، حرام؟

 

پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم): هیچ کس دراسلام ایمانش زیاد نمی شود مگر آن که محبت او به زنان بیشترباشد .

پیامبر اعظم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) : هر مومنی که با همسرش آمیزش نماید ، هفتاد هزار فرشته بال هایشان را برای آنها می گسترانند و رحمت خدا بر آنان نازل می گردد ( مستدرک الوسائل ج ۱۴ ص ۱۵۴ )

امام صادق ( علیه السلام ) : هیچ مباح و حلالی نزد خداوند ، دوست داشتنی تر از آمیزش با هم نیست .

پس زمانی که مومن با همسرش نزدیکی و غسل جنابت می کند ، شیطان به گریه می افتد و می گوید : ای وای ! این بنده از پروردگارش اطاعت نموده و گناهانش بخشیده شده است . ( وسائل الشیعه ج۲ ص ۱۷۹ )

پیامبر اعظم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) در خطاب به مردان فرمودند : چنانچه حیوانات بر جفت های خویش می جهند بر همسرانتان نجهید ، بلکه پیش از آن با بوسه و سخن گفتن وی را برای عمل آماده سازید .

امام صادق ( علیه السلام ) در خطاب به مردان فرمودند : اگر یکی از شما به همسرش نزدیک شود و سپس برخیزد و او را ارضا نکند همسر او اگر به یک سیاه زنگی دست یابد به او متوسل می شود ، پس به هنگام نزدیکی شوخی و ملاعبه کنید که لذت بخش و بهتر است و زن بهتر ارضا می شود .(مکارم اخلاق )

امام علی ( علیه السلام ) : چون یکی از شما خواست با همسرش آمیزش کند ، از شتاب کردن در این کار پرهیز نماید که زنان نیز نیازهایی ( جنسی ) دارند . (خصال صدوق) از امام صادق ( علیه السلام ) درباره آمیزش از مقعد پرسیدند حضرت فرمود : همسرت عروسک و عشق زندگی توست پس او را با این کار اذیت مکن .( وسائل الشیعه ج۲۰ ص۱۴۳)

انچه چه در مورد آمیزش جنسی واجب است :

غسل کردن بعد از آمیزش تا قبل از خواندن نماز

آنچه در مورد آمیزش جنسی خیلی مستحب است :

۱- مالش ، لیسیدن و بازی کردن با پستان زن در ابتدای آمیزش

۲-گفتن بسم ا… الرحمن الرحیم و اعوذ با… من الشیطان الرجیم قبل از آمیزش

۳-کوتاه کردن موهای زائد بدن قبل از آمیزش ( زیر بغل ، بالای عورت ، شکم و زیر گردن )

۴-وضو گرفتن قبل از آمیزش

۵-شوخی کردن مرد با زن قبل از آمیزش

۶-استفاده از عطر توسط مرد و زن قبل از آمیزش

۷-آرایش زن قبل از آمیزش استفاده از طلا توسط زن در حین آمیزش

۸-بازی مرد با آلت زن در حین آمیزش

۹-بوسیدن زن

۱۰-مکیدن زبان زن

۱۱-آمیزش در شب اول ماه رمضان آمیزش در شبهای دوشنبه ، سه شنبه ، پنجشنبه ، جمعه و ظهر روز پنجشنبه و عصر روز جمعه

۱۲-خوردن عسل بعد از آمیزش

۱۳-ادرار کردن بعد از آمیزش

آنچه در مورد آمیزش جنسی جایز و مباح است :

۱-بوسیدن آلت زن

۲-لیسیدن آلت زن ( چوچوله )

۳-لیسیدن آلت مرد

۴-استفاده از کاندوم

۵-نگاه کردن به آلت زن

آنچه در مورد آمیزش جنسی مکروه است :

۱-آمیزش از مقعد اگر زن راضی باشد

۲-آمیزش بین اذان صبح تا طلوع آفتاب

۳-آمیزش بین غروب آفتاب تا اذان مغرب

۴-آمیزش در ساعات اولیه شب

۵-آمیزش در زمان کسوف و خسوف

۶-آمیزش در اول ، وسط و آخر هر ماه ( قمری ) به استثناء شب اول ماه رمضان

۷-آمیزش در شب نیمه شعبان ، شب عید فطر ، شب عید قربان ، شب اول صفر

۸-آمیزش درشب قبل از سفر

۹-رو به قبله و یا پشت به قبله بودن

۱۰-آمیزش زیر درخت میوه دار

۱۱-آمیزش در برابر خورشید

۱۲-آمیزش در حالت جنابت مرد

۱۳-حرف زدن در حین آمیزش

۱۴-نگاه کردن درون آلت زن

۱۵-نگاه کردن به عورت زن در حین آمیزش

۱۶-آمیزش با زن حامله بدون گرفتن وضو

آنچه در مورد آمیزش جنسی خیلی مکروه است :

۱-آمیزش بدون مقدمه

۲-آمیزش از مقعد در حالت حیض زن ، اگر زن راضی باشد

۳-ایستاده آمیزش کردن

۴-استفاده از انواع داروها و وسائل آمیزشی توسط مرد در صورتی که باعث آزار زن شود

۵-آنچه در مورد آمیزش جنسی حرام است :

۶-دخول به آلت زن در حالت حیض

۷-آمیزش از معقد اگر زن راضی نباشد

۸-خوردن منی و ادرار

اختلاف سنی

  1. سلام .خوشحالم این سایت پیدا کردم .من دارم یه کار اشتباه میکنم یک سال با پسری دوستم که از من ۵ سال کوچیکتره و من قبلا یه ازدواج ناموفق داشتم چند وقته ازم خواستگاری کرده من میدونم اشتباهه ولی نمیدونم چرا نمیتونم تمومش کنم البته اون پسر خیلی پخته و خیلی باشعوره و کاملا از من بیشتر درک میکنه مسائل رو ولی نمیدونم چرا الان اینجور شده چیکار کنم کنم البته ناگفته نمونه تحصیل کردست و از خانواده خوبیه که البته کاملا مخالف این مسالن حقم دارن ولی من چیکار باید بکنم
  2. Top | #2
    نقل قول نوشته اصلی توسط avat نمایش پست ها
    سلام .خوشحالم این سایت پیدا کردم .من دارم یه کار اشتباه میکنم یک سال با پسری دوستم که از من ۵ سال کوچیکتره و من قبلا یه ازدواج ناموفق داشتم چند وقته ازم خواستگاری کرده من میدونم اشتباهه ولی نمیدونم چرا نمیتونم تمومش کنم البته اون پسر خیلی پخته و خیلی باشعوره و کاملا از من بیشتر درک میکنه مسائل رو ولی نمیدونم چرا الان اینجور شده چیکار کنم کنم البته ناگفته نمونه تحصیل کردست و از خانواده خوبیه که البته کاملا مخالف این مسالن حقم دارن ولی من چیکار باید بکنم
    خب دوست عزیز وقتی دلتون راضی نیست و تردید دارید

    بهتره خیلی راحت کات کنید ...

    درسته که افرادی در شرایط مثل شما ازدواج کرده ان و به زندگی هم ادامه دادن

    ولی خب شرایط هر کی متفاوته و بهتره زندگی و آرامش خودتون رو با این وابستگی به هم نریزید
  3. Top | #3
    خب منم فکر میکنم وتی شرایط در این مورد و به نظر خودتون مناسب نیست

    بهتره در این مورد بهتره و منطقی تر فکر کنید

    متاسفانه ما خانم ها با جودی که میبینیم رابطه ای به نفعمون نیست بازم بخاطر وابستگی که داریم

    وارد اون میشیم و زندگی خودمون رو دست خوش نا آرامی میکنیم

    به هرحال اگر واقعا نظرتون اینه که به درد هم نمیخورید بهتره خیلی زود این رابطه رو تموم کنید

مشاوره خانواده شیراز

مشاوره خانواده شیراز

مشاوره خانواده شیراز

مشاوره خانواده تلفنی در شیراز چه کمکی می تواند ارائه دهد؟

خانواده ها و مردمی که در شیراز زندگی می کنند به مشاوره نیاز پیدا خواهند کرد.

جزو آن دسته از اشخاصی می باشید که میخواهید یک تصمیم پر اهمیت را در زندگی خود بگیرید.

در زندگی خانوادگی خود به مشکل برخوردید می توانید با مشاوره خانواده تماس حاصل فرمایید .

و مشکلات خود را برای آنها بازگو کنید.

در آخر خواهید دید که وجود داشتن یک مشاور در زندگی شما دارای اهمیت می باشد.

و فایده های زیادی را برای شما دارد فقط کافی می‌باشد .

که برای یک بار هم که شده به این مشاور آن اطمینان پیدا کنید .

بعد از مدتی خواهید دید که در زندگی شما موثر می باشند.

مطالب و مقالات سایت ” مشاوره خانواده” توسط تیم تخصصی مشاوران و روانشناسان تهیه و پشتیبانی شده است.

 مشاوره خانواده شیراز

اهمیت مشاوره خانواده

مشاوره خانواده به همشهریان خود در رابطه با برطرف شدن مشکلات خانوادگی کمک می کنند.

و اگر شخصی وجود نداشته باشد که به کمک کردن ما بپردازد.

تا اندازه ای که امکان دارد  زندگی برای ما سخت می شود .

و همینطور زندگی را برای خانواده و همسر خود تلخ خواهیم کرد.

باید به این نکته توجه داشت که اطرافیان ما تا حدودی می‌توانند به تحمل کردن بپردازند.

بنابراین اگر مشکل ما برطرف نشود اولین شخصی که ضرر می‌بیند خودمان می باشیم.

مردم شیراز توانایی این را دارند که از شیوه ی مشاوره تلفنی خانواده بهره ببرند.

و هر وقت و بدون تلف کردن آن پرسش‌های خود را از مشاوران از طریق تلفن بپرسند.

به خاطر اینکه با اشخاص زیادی مشکلات آنها مواجه می باشند می‌توانند بهترین راهکار را برای شما ارائه دهند.

به دلیل اینکه آنها دارای تجربه کافی می ‌باشند  و در درمان مشکلات اطرافیان بارها مواجه شدند.

مشاوران وظیفه دارند که با احترام با انسان ها برخورد کنند با هر مشکل و دیدگاه که دارند.

درک صحیح احتیاج ها ، احساسات و مشکلات رجوع کنندگان واکنش های مطلوب و دقیق برای برطرف کردن مشکلات بپردازند.