مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

پیامد دروغگویی و خیانت

پیامد دروغگویی و خیانت

پایه و اساس زندگی مشترک بر پایه اعتماد طرفین می‌باشد هنگامی که هر کدام از همسران کاری را به انجام دادن بپردازند که نمی توانند برای همسر خود بازگو کند و به نوعی مجبور به پنهان کردن می‌شوند یعنی همسر خود را به دور زدن پرداخته‌اند درست جایی که تابلوی دور زدن ممنوع نصب می باشد.

اگر شخص مقابل با نصب کردن دوربین و چک کردن همسر متوجه این دور زدن بشود خودرو به پارکینگ انتقال پیدا خواهد کرد و زندگی لنگ خواهد ماند.

ولی دور زدن در زندگی مشترک دارای مصادیق فراوانی می باشد که برخی اوقات زن و شوهر نمی دانند که کاری را که انجام می دهند در واقعیت دور زدن شخص مقابل می باشد و آن را با زرنگی اشتباه گرفته اند که این حرکت آنها مانند این می ماند که با مشاهده کردن پلیس کمربند ایمنی خود را ببندند.

و با رد شدن از مقابل پلیس آنرا رها و تصور کنند که خیلی زرنگی می باشند یعنی احتمال صدمه دیدن به جانشان را به نوعی زرنگی تلقی می‌کند.

وقتی که در زندگی مشترک کاری را انجام می‌دهیم که به صداقت و اطمینان در محیط خانه صدمه زده باشیم در خوشبختانه ترین حالت آن حتی هنگامی که همسرمان متوجه نشود اطمینان نداشتن به محیط خانه بر روحیه و احساس آرامش ما موثر می باشد.

اولین نوع دور زدن همسر که در زندگی این روزها شایع می‌باشد پرداختن به دروغگویی می باشد که در واقعیت دروغگوئی از مسئولیت ناپذیری ناشی خواهد شد.

یکی از علتهای عمده دروغ در زندگی ترس داشتن از دست دادن شرایط می باشد هنگامی که اشخاص چنین احساسی را دارا می باشند اقدام به دروغگویی خواهند کرد و با این عمل اعتماد اشخاص نسبت به یکدیگر کم خواهد شد و اگر شرایط به گونه‌ای باشد که شخص آن چیزی که رخ داده آزادانه تعریف کند .

آن اتفاق مورد ارزیابی قرار گیرد و با گذاشتن قول و قراری باهم دیگر مانع از آشکار شدن مجدد این اتفاق بشوند بسیار بهتر و کارساز تر می باشد. هر کدام از همسران هنگامی که در خصوص یک مسئله از اول به دروغ گفتن بپردازند باعث می‌شود تا آخر دروغ خود را ادامه بدهند.

هنگامی که شخص اشتباهی مثل دروغ گفتن را مرتکب خواهد شد باید همه تلاش خود را به کار بگیرد تا شخص مقابل متوجه آن نشود که یک ضرب المثل قدیمی می باشد که بیان می کند دروغگو کم حافظه می شود در بیشتر مواقع دست همسر دروغگو رو خواهد شد و مشکل‌های دوم نیز آغاز خواهد شد که بازسازی اعتماد از میان رفته است.

البته در بعضی از آغاز ارزیابی کردن ها و حساسیت های فراوان شخص مقابل به دروغگویی همسر کشیده خواهد شد که در خانواده هایی که همسران همدیگر را با دروغ دور خواهند زد زوجین نسبت به همدیگر گذشت نخواهند کرد و با انجام دادن کوچکترین خطا واکنش بدی را از خود نشان می دهند .

همین حساسیت های بیش از اندازه برخی اوقات همسر را به دروغگویی وا می دارد در صورتی که خانه باید جایی باشد که اشخاص با یکدیگر راحت باشند و اگر هم خطایی مرتکب می شوند امید به بخشش دارا باشند و آن وقت مجبور نمی باشند که همدیگر را دور بزنند.

ولی نوع خطرناک تر و صدمه زننده تر از دور زدن که این روزها رخ می دهد و یک تهدید جدی برای خانواده ها می باشد دور زدن هایی با رنگ و بوی شخص سوم می باشد .

خیانت در واقعیت دور زدن همسر و دور زدن تعهد می باشد که به آن پایبند بوده اید . این نوع دور زدن می‌تواند صدمه های جدی را به زندگی ما برساند و علاوه بر برملا شدن و از هم پاشیدگی زندگی مشترک عذاب وجدانی که همسر خائن در تنهایی خود تحمل می کند حتی اگر خود آگاه متوجه آن نشود ناخودآگاه او هم به هم می‌ریزد و در دراز مدت افسردگی و همینطور مشکل های روحی برای او به وجود می آورد.

بعضی از اشخاص هنگامی که به خیانت کردن می‌پردازند برای فرار کردن از حقیقت و آرامش درونی خود با آوردن علت های متعدد تلاش می‌کنند که کار خود را به توجیه کردن بپردازد به طور مثال نبود پیوند عاطفی در خانه و همینطور مشغله فراوان همسر و بی توجهی به ارتباط زناشویی را دلیل خیانت می دانند.

در صورتی که اگر شخص مقابل آنها به هرکدام از علت‌های چنین کار کنند نمی‌تواند بپذیرد با آمدن نسل جدید ارتباط اجتماعی به طور آنلاین مجازی باید بتوانیم قواعد ارتباط درست آن را کسب کنیم.

بیشتر دوستی های مجازی و آنلاین که به علت نبود شخص مقابل و تایپ کردن کلمات به عنوان واسطه به عقیده ما معمولی و طبیعی می باشد. در واقعیت خیانت به حساب می آید که خیانت فقط رابطه جنسی به حساب نمی آید وابستگی عاطفی به جنس مخالف و نامحرم هم به نوعی خیانت محسوب می شود.

این گپ زدن‌ها و وقت گذاشتن های اینترنتی در بیشتر مواقع با وابستگی همراه خواهد شد که همان خیانتی می باشد که رنگ مدرن به خود گرفته که هرگاه خودتان را توجیه می کردید که این فقط یک ارتباط در شبکه اجتماعی می باشد خود را به جای همسر خود بگذارید و مشاهده کنید که علاقه دارید که همسر شما هم با جنس مخالف در فضای مجازی ساعت‌ها گفت و گو کند و عکس و نوشته به رد و بدل کردن بپردازند؟

با مدرن شدن زندگی حتی دور زدن های مان هم به صورت مدرن شده است ولی نتیجه فقط یک چیز می باشد از بین رفتن روح آرامش در خانه ای که ضرر اصلی آن متوجه خودمان می شود درست مانند هنگامی که در جای دور زدن ممنوع دور می زنیم به خودمان صدمه خواهیم زد.

منبع:سامانه پرسش و پاسخ مشاور

ویژگی های زوج های شاد – چگونه زندگی شادی با یکدیگر بسازیم

ویژگی های یک رابطه ای که در آن هر دو فرد راضی و شاد هستند و یک رابطه ی موفق دارند به صورت زیر می باشد:

• دیدگاه:

یک دیدگاه از آنچه که رابطه ی شما دو نفر می خواهد چگونه باشد و آنگونه که میخواهید باشد را مشخص کنید و آستین های خود را برای ابراز و به وقوع پیوستن این دیدگاه بالا بزنید.

سعی کنید اهداف، علایق و زمینه های فعالیت همدیگر را بشناسید و اگر ممکن است این اهداف و زمینه ها را در راستا و یا در تکمیل هم قرار دهید. این گونه می توانید به همدیگر در وقوع این موارد کمک کرده و رابطه را مستحکم تر بکنید.

• تعریف و مشخص کردن احساس و علاقه:

افراد دیدگاههای مختلفی راجع به احساسات دارند. حتما در این مورد صحبت کنید تا در مورد اینکه احساسات برای شما به چه معنی است به نتیجه برسید بطوری که بتوانید این احساسات و علاقه را که مد نظر شماست بیان کنید و بروز دهید.

فانتزی های عاطفی خود را برای همدیگر شرح دهید تا نقاط اشتراک را پیدا کنید و در جایی که اشتراکی وجود ندارد، با انجام و علاقه نشان دادن به فانتزی های فرد مقابلتان، به او نشان دهید که دوستش دارید و برایتان مهم است.

• تعهد:

هر روز متهعد باشید و این تعهد را نشان دهید. تعهد در مقابل خیانت مطرح می شود. خیانت صرفا به معنی ایجاد رابطه با هر فرد دیگری خارج از رابطه ی خود و فرد مقابلتان نیست، بلکه گذران زمان و انرژی با هر فردی غیر از فرد مقابلتان و خارج از رابطه خیانت محسوب می شود.

به همین صورت تعهد به معنای این است که شما انرژی عاطفی، جنسی و زمان خود را برای فرد مقابلتان صرف کنید و او در اولویت شما قرار بگیرد.

اگر فرد مقابلتان در اولیت احساس و زندگی شما قرار ندارد در واقع می توان گفت میزان تعهد شما به رابطه کم است. یک زوج موفق کسانی هستند که تعهد در همه ی زمینه ها را اولویت قرار می دهند.

• علایق:

یک کار، سرگرمی و یا حوزه هایی از علایق را که دلخواهتان است بصورت فردی داشته باشید و در طول زندگی آن را حفظ کنید.

سرگرمی های فردی باعث می شوند تا هر فرد یک زمان به خود اختصاص دهد و گاهی از این زمان برای بازیابی انرژی و روحیه استفاده کند.

تنها در این صورت است که فرد می تواند شاد بماند و این شادی را برای فرد مورد علاقه اش به ارمغان بیاورد. به یاد داشته باشید کسی که نتواند خود را خوشحال کند، هرگز نمی تواند دیگری را شاد کند!

• ماجراجویی:

حس ماجراجویی خود را سرزنده نگه دارید، چیزهای مختلف را امتحان کنید و ریسک ها را به جان بخرید.

• گوش کردن:

عمیقا به فرد مقابل خود گوش دهید. گوش شنوا بودن می تواند این حس را به فرد مقابل بدهد که شما واقعا به مسائل و موارد او اهمیت می دهید و برایتان مهم است.

اگر شنونده ی خوبی نباشید به مرور این ارتباط کلامی می تواند کمرنگ تر شده و به فاصله ی احساسی بین دو طرف بینجامد.

• کنجکاوی:

بمانند یک کودک کنجکاو باشید. این کنجکاوی را در مورد فرد مقابلتان نشان دهید. کنجکاو بودن در طول رابطه در طی سالها نشان دهنده علاقه ی شما به فرد مقابلتان است .

و این اطمینان را به او می دهد که برایتان تکراری نیست و همچنین به او و هر آنچه که به او مربوط است علاقه دارید و نسبت به آن کنجکاو هستید.

• سوالات:

سوالاتی بپرسید تا فرد مقابلتان این علاقه ی شدید شما را تشخیص دهد.

• درمان کردن:

تمام زخم ها و ناراحتی های گذشته را درمان کنید. حل نکردن مسائل و مشکلات و دفن آنها در طول زمان باعث ایجاد خشم از طرف مقابل می شود.

بسیاری از مواقع این خشم به یک حس ناخودآگاه تبدیل می شود که باعث سردی ارتباط و عدم علاقه طرفین می گردد.

پس در صورت بروز هر مساله ای این را با فرد مقابل خود در میان بگذارید و این ناراحتی ها، سوء تفاهمات، خشم ها را حل کنید.

• یاد گرفتن:

یاد گرفتن و رشد را ادامه دهید. زمانی که به فرد مقابلتان علاقمند میمانید او هم به شما علاقمند خواهد ماند. داشتن یک کار جالب، سرگرمی جالب و دیگر حوزه های سرگرمی میتواند مفید باشد.

و سعی کنید هر کدام بصورت فردی این موارد مورد علاقه خود را حفظ کنید. و بنابراین، می توانید خود شاد و راضی تان را با فرد مقابل رو در رو کنید.

• حریم:

به فضای خصوصی و حریم فرد مقابلتان احترام بگذارید و زمانهایی را بدون او سپری کنید و اجازه دهید او هم این فضا و زمان شخصی خود را زندگی کند.

• قدرتمند ماندن:

در طی لحظات و دوره های سخت در رابطه، رابطه و فرد مقابلتان را ترک نکنید. ضعف نشان دادن و قطع رابطه در زمان سختی ها و مشکلات گاهی باعث از دست دادن بهترین فرد زندگی تان می شود. اگر مشکلی پیش می اید بمانید و مشکلات را به کمک همدیگر حل کنید.

این همراهی و همیاری سبب پیوند عمیق میان دو طرف در بلند مدت می شود.

• صداقت:

راستگو و صادق باقی بمانید. دروغ بزرگترین تهدید برای یک رابطه ی سالم و شاد است. هیچ موردی را از همدیگر پنهان نکنید.

• موافقت ها:

این تفاهم ها و موافقت ها را حفظ کنید خصوصا در مورد موارد اساسی مانند اعتماد پذیری بالا و حتی در مورد موارد کوچک.

• تحمل:

صبور باشید و پذیرا و کمبودهای فرد مقابلتان را بپذیرید. این واقعیت را بپذیرید که هیچ فردی کامل و بی نقص نیست. سعی کنید کاستی ها و نقص های همدیگر را به مرور رفع کنید و اگر رفع شدنی نیست تحمل کنید. هیچ گلی بی خار نیست!

• خبرهای خوب:

بر دارایی ها و توانایی های مثبت فرد مقابلتان تمرکز کنید. به جای ان که به نقاط منفی و کاستی های فرد مقابلتان توجه نشان دهید، موارد مثبت را ببینید و تشویق کنید.

• احترام:

احترام به همدیگر نه فقط در جمع عموم و فضاهای بیرونی که در فضاهای خصوصی باعث ایجاد محبت بیشتر بین دو فرد می گردد.

به علایق، سلیقه ها و افکار همدیگر احترام بگذارید و اگر با چیزی موافق نیستید نیازی نیست بی درنگ به فرد مقابل هجوم ببرید و عدم موافقت و یا علاقه خود را بروز دهید.

احترام خود را به طرق مختلف می توانید به فرد مقابل نشان دهید از جمله اینکه او را با القاب زیبا و مناسب شان او صدا بزنید، در جمع به ایده ها و افکار او اهمیت بدهید.

حتی در بدترین شرایط و در زمان دعوا و مشاجره هم به حرف هایی که میزنید واقف باشید. گاهی یک سخن و یا کلام ناشایست حین عصبانیت و دعوا چنان یک رابطه را به هم می زند که دیگر نمی توان آن را ترمیم کرد.

علائم اختلال فتیشیستیک

نابهنجاری جنسی موجود در اختلال فتیشیستیک[۱] (که به صورت فتشیسم شناخته می شود) شامل داشتن تمایلات جنسی نسبت به موارد غیرزنده و یا بخش هایی از بدن به منظور دستیابی به لذت جنسی می باشد.

رایج ترین موارد فتیش غیرزنده عبارت از زیرپوشهای زنانه، سوتین ها، جوراب ها، کفش ها، پوتین ها،  یا سایر لوازم پوششی می باشد. یک شخصی که به بخشی از بدن (برای مثال پا یا مو) فتیش دارد، در طول رابطه جنسی، به یک بخش غیرتناسلی از بدن احساس شهوانی و جنسی خواهد داشت.

همچنین افراد دارای فتیش های جنسی، در برخی مواقع به اهداف غیرزنده و بخش های از بدن تمایلات جنسی پیدا می کنند (برای مثال جوراب های کثیفی که به پا پوشیده شده اند).

اختلال فتیشیستیک می تواند یک تجربه چند حسی باشد که شامل در دست داشتن، مزه کردن، سائیدن، وارد کردن ، یا بو کردن فتیش  در طول رابطه جنسی می باشد.

در نمونه مراجعه کننده به درمان مشاهده شده است که این اختلال معمولا فقط در مورد مردها اتفاق می افتد؛ معمولا زنان دچار این اختلال نمی شوند و برای مشخص شدن احتمال صورت گرفتن این اختلال و درجه صورت گرفتن این اختلال در زنان، به اطلاعات بیشتری نیاز وجود دارد.

فرد فتشیسم به صورت مکرر و در هنگام در دست داشتن، سائیدن یا بو کردن فتیش، خودارضائی می کند یا ممکن است که از شریک جنسی خودش بخواهد که در طول رابطه جنسی یک چیزی را که نسبت به آن فتیش دارد را بپوشد.

معمولا فتیش مورد نیاز می باشد یا به هیجان جنسی ترجیح داده می شود و در صورتی که وجود نداشته باشد، ممکن است که مردها دچار بدعمکلردی نعوظی شوند.

اکثر افرادی که خودشان را به عنوان فتشیست در نظر می گیرند، هیچ لزومی ندارند که معایب بالینی مربوط به رفتار های وابسته به فتیش را گزارش کنند.

چنین افرادی می توانند به عنوان افراد دارای یک فتیش و بدون اختلال فتیشیستیک در نظر گرفته شوند. تشخیص اختلال فتیشیستیک نیاز به اختلال بالینی قابل توجه یا نقایص عملکردی دارد که در نتیجه فتیش ایجاد می شود.

علائم خاص مربوط به فتیشیسم

  • فانتزی های سکسی، تمایلات جنسی، رفتارهایی در رابطه با اهداف غیرزنده (برای مثال، زیرپوش های زنانه) که شدید و مکرر هستند و حداقل به مدت شش ماه طول می کشند.
  • فانتزی ها، تمایلات جنسی، یا رفتار هایی که منجر به اختلال بالینی قابل توجه یا نقایصی در شغل، و سایر حوزه های مهم زندگی می شوند.
  • موارد فتیش به موارد استفاده شده در لباس زنانه (همانند فتیشیسم ترنوستیک[۲] یا دستیابی به لذت جنسی از طریق پوشیدن لباس جنس مونث) یا ابزارهایی که به منظور تحریک احساس های تناسلی طراحی شده است (برای مثال ویبراتور[۳]) محدود نمی باشند.

موارد تصریح کننده ای که به تشخیص اختلال فتیشیستیک اضافه شده اند عبارتند از:

  • بخش (های) بدن
  • هدف (های) غیرزنده
  • سایر موارد

در هنگام انجام دادن یک تشخیص، یک متخصص بالینی در صورت وجود شرایط خاص، باید یک سری تصریحاتی را انجام بدهد. این تصریح کننده ها عبارتند از:

  • در یک محیط کنترل شده باشد: این تصریح کننده بر روی افرادی قابل اعمال است که در یک مجموعه نهادی یا سایر مجموعه هایی قرار دارند که فرصت های مربوط به رفتارهای فتیشیستی محدود شده می باشد.
  • در یک بهبود کامل: حداقل به مدت پنج سال یک اختلال یا نقص در بخشهای اجتماعی، کاری یا سایر بخش ها عملکردی وجود خواهد داشت و محیط مورد استفاده یک محیط فاقد کنترل خواهد بود.
  • نویسنده: استیو برسرت[۴]
  • آخرین به روز رسانی: ۸ سپتامبر ۲۰۱۸

[۱] Fetishistic disorder

[۲] Transvestic fetishism

[۳] Vibrator

[۴] Steve Bressert, Ph.D.

همه چیز درباره خود ارضایی

تعریف خود ارضایی


خودارضایی به عملی اطلاق می‌شود که طی آن فرد سعی در ارضای غرایز جنسی خود به وسیله دست یا ابزار مختلف خواهد داشت .

وی
برای به لذت رساندن خود احتیاج به شریک جنسی ندارد و به تنهایی قادر به انجام این کار است.

این عمل در مردان اغلب به وسیله دست صورت می‌گیرد و بانوان با استفاده از دست ها،ابزار،فشار آب و...این عمل را انجام می دهند.


جالب است بدانید که افرادی که به انجام این کار احتیاج و عادت پیدا می کنند محدوده خاص سنی ندارند و گاهی اوقات کودکان و خردسالان نیز به این عمل وابسته می شوند.


همچنین بعضی از افراد متاهل که با رابطه جنسی و با همراهی شریک جنسی خود ارضا نمی شوند به خود ارضایی روی می‌آورند و نیاز خود را با این روش بر طرف می سازند.


خود ارضایی مفید است یا مضر


در علم پزشکی بسیاری از سکسولوژیست ها معتقدند که انجام این عمل مخرب و مضر است و برای این ادعا نیز دلیل و مدرک قابل اثبات دارند.


آنان معتقدند علاوه بر آسیب های روحی و روانی خود ارضایی موجب زود انزالی یا دیر انزالی و یا سایر آسیب هایی می‌شود که زندگی فرد را به طور جدی مختل می‌سازد.


اما بسیاری از پزشکان دیگر نیز معتقدند که انجام خود ارضایی برای بدن و سیستم ایمنی بدن مفید است که چندان منطقی و موثق به نظر نمی رسد .
همچنین در بسیاری از ادیان این عمل گناه و تابو شمرده شده است. در دین مبین اسلام از این عمل به عنوان گناه کبیره یاد شده است
.


علائم و عوارض خود ارضایی


احساس شدید افسردگی
از بین رفتن درخشش چشم ها
کدر شدن پوست صورت
ریزش موهای سر و شکننده شدن ناخن ها
مبتلا شدن به سرطان پروستات و سرطان پستان
احساس ضعف مداوم
تحریک پذیر شدن اعصاب و عدم کنترل خشم
بی اختیاری در دفع ادرار
از دست دادن تدریجی قدرت بینایی و قدرت شنوایی
عدم توانایی تمرکز


علل خود ارضایی


بسیاری از جوانان مستعد خود ارضایی هستند و به عبارت دیگر در شرایط و موقعیت های قرار می‌گیرند که خودآگاه یا ناخودآگاه به سمت این عمل شنیع سوق داده میشوند.


برخی از این موقعیت ها را با هم مرور می‌کنیم


تماشای فیلم های پورن و غیر اخلاقی
دوستی و رابطه با افراد مبتلا به خود ارضایی
عدم تحرک و ورزش کافی
اراده سست و ضعیف
تنهایی بیش از حد
مصرف داروهای روانگردان و...


راه های درمان خود ارضایی


اگر هنوز به دنبال اثبات مفید بودن خود ارضایی هستید فراموش نکنید که دین مبین اسلام درباره هر مسئله‌ای که منع کرده دلیل و مدرکی دارد .
خداوند بهتر از هر بنی بشری صلاح انسان را می دهد و اما چگونه خود را از این مخمصه رها سازیم؟


ورزش و تحرک کافی

مطالعه و تحقیق درباره عواقب خطرناک خود ارضایی
اجتناب از تنهایی
اجتناب از نگاه کردن به اندام خود
دوری از موقعیت هایی که شما را به فکر انجام این عمل می اندازد مانند پوشیدن لباس تنگ و یا دیدن فیلم پورن
تقویت ارتباط با خداوند و اختصاص دادن بیشتر وقت به عبادت با معبود


اگر شرایط تشکیل خانواده را دارید هر چه زودتر دست به کار شوید چرا که ازدواج بهترین راه برای ارضای نیازهای جنسی به بهترین و سالم ترین نحو استمعضل دیگری که وجود دارد.

مسئله ی اعتیاد پیدا کردن به این عمل است که ترک و دوری از آن نیز نیاز به پشتکار و برنامه ریزی دقیق دارد
.


برای مؤثر واقع شدن پروسه ی درمان بهتر است تحت نظر یک روانشناس،دکتر سکسولوژیست و یا مشاور قرار بگیرید و با عمل به تجویزهای فرد متخصص به زندگی سالم و آرام خود بازگردید.


گاهی اوقات والدینی به متخصصان مراجعه میکنند که متوجه خودارضایی کودکان کمتر از 5 سال خود شده اند...


کودک از سن 3 سالگی با لمس کردن قادر به شناخت دنیای گنگ اطراف خود می باشد و وقتی به طور اتفاقی آلت تناسلی خود را لمس میکند .
تنها متوجه حس خوشایندی میشود و حتی راجع به خوب بودن یا بد بودن این عمل هیچ گونه اطلاعی ندارد و ممکن است در حضور خانواده و اطرافیان اقدام به لمس این عضو کند.


در کودکان و خردسالان پروسه ی درمان موثرتر است و زمان کم تری صرف میکند اما فراموش نکنید که خودارضایی درد بی درمان نیست!


شاید تمام این حرف ها را بتوان در سه حرف خلاصه کرد


_اعتیاد به خودارضایی دارم چه باید بکنم؟
+اراده،اراده،اراده
وقتی شما در حال خواندن این مقاله هستید این به این معنا است که 50 درصد درمان شما با موفقیت سپری شد زیرا برای حل مشکل خود به دنبال چاره هستید

پرسش و پاسخ

با سلام خدمت شما دوست عزیز

اگر این اتفاق در خانواده ایشان رخ داده بود ممکن بود بتواند بر زندگی آینده شما تاثیر گذارد که بازهم نمی توانستیم این آقا پسر را مقصر بدانیم چون ایشان تنها مسئول رفتار خودشان هستند و نه دیگران حتی خانوادیشان . اما با توجه به توضیحات شما به نظر نمی رسد خطری زندگی آینده شما را تهدید کند چون این موضوع ربطی به خانواده ایشان ندارد بهتر است دقت کنید که فرد را تنها مسئول رفتارهای خودش بدانید و بخاطر دیگران حتی خانواده او را قضاوت نکنید . برای شناخت بیشتر نسبت به این آقا بهتر است به خودتان و ایشان زمان بدهید و از مشاوره پیش از ازدواج نیز کمک بگیرید  تا بتوانید در شرایط بهتری تصمیم گیری کنید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122354783

شاد باشید