مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

حتی در لحظه های آرام، مغز ما ما را آماده می کند تا به دیگران متصل شود


حتی زمانی که ما در حال استراحت هستیم، مغز ما در حال آماده سازی ما برای ایجاد روابط اجتماعی است. روانشناسان UCLA گزارش می دهند

یک مطالعه جدید توسط UCLA دانشمندان علوم اعصاب بی فایده است که چرا فیس بوک چنین انحرافی محبوب برای افرادی است که احساس می کنند یک تفریحتحقیقات آنها نشان می دهد که حتی در لحظات آرام، مغز ما ما را آماده می کند که به طور اجتماعی به دیگران متصل شود.

متی لا لیبرمن، استاد روانپزشکی و روانپزشکی و علوم رفتاری، UCLA، گفت: "مغز دارای یک سیستم بزرگ است که به نظر می رسد که ما آماده باشیم که در لحظات خنثی ما اجتماعی باشیم." "ماهیت اجتماعی مغز ما مبتنی بر زیست شناسی است."

مشاوره تلفنی

این تحقیق به حل و فصل رمز و راز تقریبا 20 ساله کمک می کنددانشمندان علوم اعصاب از دهه 1990 می دانند که مغز شامل یک شبکه از مناطق است که به نظر می رسد فعال ترین در طول دوره های استراحت - این شد آشکار هنگامی که اسکن مغز از افرادی که سعی در پاسخ به سوالات چالش برانگیز در طول آزمایش های علمی مورد بررسی قرار گرفت و متوجه شد که مناطقی از مغز به طور غیرعادی در طول دوره های بین حل مشکل حل شداما تا به حال، دانشمندان بسیار اندکی در مورد اینکه هدف از فعالیت مغز در طول این وقایع چگونه خدمت می کنند، بسیار اندکی می دانستند.

تحقیق UCLA، که در نسخه چاپی ژورنال علوم اعصاب شناختی منتشر شده است، نشان می دهد که در لحظات آرام، مغز در حال آماده سازی برای تمرکز بر ذهن افراد دیگر است - یا "دیدن جهان را از طریق یک لنز اجتماعی" لیبرمن، نویسنده ارشد این مطالعه است.

در آزمایشات در مرکز نقشه برداری مغز آمانسون-لاولیس UCLA، محققان عکس هایی با یادداشت برداری به 21 نفر نشان دادند و فعالیت مغز آنها را با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی یا fMRI دنبال کردندبسیاری از عکس ها نشان داد افرادی که در محیط اجتماعی قرار می گیرند و احساسات خاصی را بیان می کننددر یک مجموعه از 40 عکس، تصاویر با نوشتن شرح حال است که نشان دهنده وضعیت ذهنی فرد است - "او احساس خسته" یا "او بیان خود شک و تردید"، به عنوان مثالمجموعه دوم عکس ها دارای تصاویر یکسان بود، اما با عنوان هایی که صرفا آنچه را که شخص انجام می داد، توصیف کرد - "او سرش را می گیرد" یا "او به دنبال او است". مجموعه سوم از تصاویر یک عدد همراه با یک معادله ریاضی ساده - به عنوان مثال، "10: 18-8".

از شرکت کنندگان خواسته شد تا تصمیم بگیرند که آیات زیر به چه نحو صحیح نشان داده شده استدر میان یافته ها:

  • همان مناطق مغز که در طی دوره های کوتاه مدت فعال بودند که افراد به عکس ها نگاه نکردند نیز فعال بودند زمانی که شرکت کنندگان عکس های خود را با یادداشت های مربوط به احساسات مردم در نظر گرفتنداما این مناطق مغز فعال نبود زمانی که شرکت کنندگان کارت های با نشانه هایی درباره فعالیت بدنی و کسانی که با معادلات ریاضی بودند را مشاهده می کردند.
  • گاهی اوقات بخشی از مغز به نام cortex preforrontal dorsomedial فعالتر بود در طول دوره استراحت بلافاصله قبل از شرکت کنندگان از خواسته شد تا عکسها را ببیننددر این موارد، شرکت کنندگان تصمیمات قابل توجهی سریعتر دادند اگر عکس بعدی آنها دیدند بیانیه ای در مورد وضعیت ذهنی فرد ارائه کردند.
  • بین فعالیت در قشر پیش دائمی پیش دائمی در طول استراحت و سرعت تصمیم گیری مردم در مورد معادلات ریاضی یا عکس هایی با توصیف فیزیکی رابطه ای وجود ندارد.
  • شرکت کنندگان در مطالعه که مشخص شد ویژگی های اختلالات طیف اوتیسم - محققان آنها را با استفاده از پرسشنامه های قبل از اسکن مغز اعمال شده بود - فعالیت مغز کمتر در قشر پیش دائمی مغز در طی دوره های استراحت و کندتر به قضاوت وضعیت روحی از مردم در عکسافرادی که حداقل مقدار فعالیت کورتیکواسترویی قبل از غذا را داشتند، 10 درصد کمتر از افرادی بود که بیشترین مقدار را داشتند.

داستان های مربوطه

·         پاسخ به بزرگترین پژوهش های عصبی تحقیقات امروز

·         داروهای ریتالین بر سازماندهی مسیرهایی که شبکه های مغزی را مورد توجه قرار می دهند، یاد می گیرند

·         دانشمندان UA متوجه فرآیندهای بیولوژیکی می شوند که موجب اختلال در مغز نادر در نوزادان می شود

لیبرمن گفت، تفاوت در سرعت تصمیم گیری که مشاهدات محققان می تواند تاثیر بسزایی در زندگی روزمره مردم داشته باشد. "این ممکن است به نظر نمی رسد یک مزیت بزرگ، اما 10 درصد سریع تر، زمان و زمان، در هر مکالمه به فرد اجازه خواهد داد که خیلی بهتر آماده و کنترل زندگی اجتماعی خود را."

لیبرمن، نویسنده کتاب با نام تجاری "Social: Why the Brains of Us Connected to Connect"، کورتکس preforrontal dorsomedial را به عنوان "مدیر عامل مغز اجتماعی" توصیف میکنداو بخشی از یک شبکه در مغز است که در هنگام خواب و طی دوره های استراحت، علاوه بر زمانی که ما به صراحت در مورد دیگران فکر می کنیم، تبدیل می شود.

محققان بر اساس فعالیت در آن منطقه مغز وقتی که شرکت کنندگان در این مطالعه استراحت می کردند، با دقت پیش بینی می کردند که شرکت کنندگان چگونه می توانند کار بعدی را انجام دهندهنگامی که قشر پیش دائمی پیش از افسردگی بسیار فعال بود قبل از اینکه شرکت کنندگان یک عکس با توضیح وضعیت ذهنی دیدند، آنها سریعتر تصمیم دادند؛ زمانی که منطقه تنها کمی فعال بود، تصمیم گیری آنها کندتر بود.این پدیده در میان مردان و زنان به طور مساوی اعمال می شود.

"این عکس همان است؛ تنها چیزی که متفاوت است این است که آیا متن به ذهن متمرکز و یا متمرکز بر بدن متمرکز است، گفت: نویسنده اصلی رابرت Spunt، که تحقیق انجام شده بود زمانی که او دانشجوی دکترا در روانشناسی UCLA بود و در حال حاضر محقق پس از دکتری در Caltech. "این قابل توجه است."

لیبرمن گفت که افرادی که سعی در خواندن نشانه های اجتماعی در بیانات دیگران دارند می توانند این مهارت را با عمل بهبود بخشیده و تحقیقات بیشتری انجام دهند تا بررسی شود که آیا انواع تفکر در تفکر اجتماعی می توانند به طور گسترده ای به بهبود توانایی های اجتماعی کمک کنند.

لیبرمن گفت: یافته های این تحقیق نشان می دهد که قشر پیش از افسردگی پس از زایمان ممکن است در طول آرزوها و استراحت به منظور تجربیات تجربی اجتماعی جدید ما و به روز رسانی مفروضات و درک دنیای اجتماعی ما برسد.

وی گفت: "ما آماده هستیم که جهان را به صورت اجتماعی از لحاظ افکار، احساسات و اهداف دیگران ببینیم." "این نشان می دهد که مهم است؛ مغز فقط سیستم را روشن نمی کند. ما با مغزمان تلاش می کنیم خود را مجددا شروع به فکر کردن درباره ذهن های دیگر کنیم."

بنابراین، گرچه فیس بوک ممکن است در نظر گرفته شده با قشر preforrontal خالص، طراحی شده است، شبکه های اجتماعی بسیار هماهنگ با چگونه مغز ما سیم کشیده شده است.

لیبرمن، یکی از بنیانگذاران شرکت "لیبرمن"، گفت: "وقتی میخواهم از کار برکنار شوم، شبکهی مغز که در آن قرار میگیرد همان شبکهای است که ما از آن استفاده میکنیم، زمانی که از طریق خط زمان فیس بوک ما نگاه میکنیم و دیدیم که چه چیزی دوستمان داریم." زمینه مطالعه شناخته شده به عنوان علوم اعصاب شناختی اجتماعی. "این همان چیزی است که مغز ما میخواهد انجام دهد، مخصوصا وقتی که ما از کارهایی که نیاز به شبکههای مغزی دیگر را دارند، متوقف کنیم."

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.