مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

عادات غذایی مرتبط با افزایش وزن در کودکان


بعضی از بچه ها سریعتر از دیگران وزن می کنندتحقیقات دانشگاه علم و صنعت نروژ نشان می دهد که عادات خوردن به نظر می رسد که بیشتر از فعالیت بدنی گفته می شود.

بعضی از بچه ها سریعتر از دیگران وزن می کنند؟ تحقیق جدید به منظور شناسایی عوامل که می تواند به چاقی کمک کند.

استادیار سیلیه استینسبک استاد و پروفسور لارس ویچستروم از دانشکده روانشناسی دانشگاه علوم و فناوری نروژی (NTNU) در حال انجام این نظرسنجی هستند.

مقالات

Steinsbekk می گوید: "ما بررسی کردیم که آیا فعالیت بدنی، زمان پخش تلویزیون و ویژگی های اشتها می توانند دلیل افزایش شاخص توده بدنی کودکان (BMI) را بیشتر از دیگران افزایش دهند."

اکثر والدین با منحنی های صدق بر نمودار رشد رشد کودکان آشنا هستند که پزشکان برای ردیابی میزان سالم رشد و افزایش وزن استفاده می کنندوزن کودک باید افزایش یابد و بدن آنها باید رشد کننداما چگونه می توان مانع رشد این منحنی شد؟

تفاوت بین کودکان و بزرگسالان 
"استاتین بک می گوید: BMI یک روش برای اندازه گیری شکل کروی ما است - این نشان می دهد که چقدر بدن ما است."

یک کودک سالم چاق و دور استدر سن پیش دبستانی، اکثر کودکان باریک تر می شوند تا زمانی که به تدریج دوباره پر می شوند، به خصوص در دوران بلوغ.

"در بزرگسالان، BMI بیش از 25 به عنوان اضافه وزن تعریف شده است و BMI بیش از 30 به عنوان چاق تعریف شده است،" Steinsbekk می گویدهنگام محاسبه شاخص توده بدنی در کودکان، هر دو سن و جنس در نظر گرفته می شود، زیرا پسران و دختران کمی متفاوت به نظر می رسند.

همبستگی بین عادت های غذایی و شاخص توده بدنی 
محققان دریافتند که نحوه ارتباط کودک با غذا و خوردن غذا بسیار مهم استاز سوی دیگر، فعالیت فیزیکی و تماشای تلویزیون توضیح نمی دهد چرا BMI برخی از کودکان نسبت به دیگران افزایش یافته است.

مطالعه ما نشان می دهد که BMI در کودکان افزایش می یابد که در آن غذا به ویژه باعث رفتار خوردن آنها می شود. مصرف مواد غذایی آنها از طریق دید و بوی غذا بیشتر کنترل می شود و کمتر از طریق تجربه درونی گرسنگی.

محققان دلایل این موضوع را مورد بررسی قرار نداده اند، اما مطالعات قبلی نشان داده اند که بچه هایی که با غذای مشتاقانه پاسخ می دهند و حتی بعد از خوردن غذا ادامه می دهند، بیشتر غذا می خورند.

به همین دلیل معتبر است که علت این امر این است که دلیل چاقی برای افزایش اشتها (از طریق غذا، حتی اگر کامل نباشد) باعث منحنی شدید BMI می شود زیرا این کودکان بیشتر از دیگران غذا می خورند.

آیا کودک واقعا صبحانه میخورد؟ آیا کودک در مورد غذا بسیار نگران است؟ آیا کودک میخواهد غذای بیشتری داشته باشد، حتی اگر پر شود؟ آیا کودک می خورد سریعتر از سایر کودکان؟ آیا کودک به راحتی خوردن غذا می کند؟ محققان از سوالات والدین خواسته های خود را برای بررسی آنها درخواست کردند.

داستان های مربوطه

·         مطالعه رابطه میان محدودیت رشد و خطر مرگ و میر کودکان را بررسی می کند

·         تنوع در سن و جنس در استفاده از شبکه های تخت خواب برای جلوگیری از مالاریا در مناطق جنوب صحرای آفریقا

·         مطالعه مقایسه تشخیص های مربوط به درد در ملل متحد و کودکان خردسال، جوانان را مقایسه می کند

این بخشی از مطالعه طولانی مدت است - Tidlig Trygg i Trondheim (TtiT) - که در طی چندین سال به رشد روانشناختی و روانشناختی کودکان کمک میکنداین کودکان هر دو سال یکبار مورد بررسی قرار می گیرند و در این مطالعه خاص، محققان داده های مربوط به زمانی که کودکان 4، 6 و 8 ساله بودند، مورد بررسی قرار گرفتند.

اشتها و چاقی برای اولین بار؟ 
چه اتفاقی می افتد، اشتها و اضافه وزن؟ آیا عادات غذا خوردن کودک تفاوت های BMI را توضیح می دهد، یا فقط مخالف است، BMI کودکان عادات غذایی خود را توضیح می دهد؟ یا راه دیگری برای پرسیدن - آیا شور و شوق برای مواد غذایی است که BMI بالاتر را توضیح می دهد، یا این که بچه ها با BMI بالا نیاز به انرژی بیشتری دارند و در نتیجه مصرف غذا مشتاقانه تر می شوند؟

محققان دریافتند که به نظر می رسد به هر دو جهت است.

"نتایج ما نشان می دهد که به طور نسبی، BMI کودکان که به طور خاص توسط مواد غذایی باعث بوجود آمدن مواد غذایی افزایش می یابد در مقایسه با دیگران، اما ما نیز اثرات مخالف یافت: BMI بالا باعث می شود کودکان در طول زمان باعث افزایش بیشتر غذا (در حدودا 6 تا 8 ساله). استینس بک می گوید: با افزایش سن آنها حتی کمتر قادر به خوردن غذا می شوند.

کودکان را مجبور نکنید 
چرا اینطور است، دانشمندان هنوز نمیتوانند پاسخ بدهندمطالعات بیشتر مورد نیاز است

Steinsbekk برای سالهای زیادی با کودکان دارای چاقی کار کرده استاو اشاره می کند که بسیاری از این کودکان دشوار می دانند زمانی که آنها کامل هستند و بنابراین نیاز به کمک والدین خود را برای تنظیم مصرف مواد غذایی خود (به عنوان مثال، یک خدمت در هنگام شام) نیاز دارنداز سوی دیگر، ما می دانیم که برای ارتقاء رفتار تغذیه ای طبیعی، برای کودکان مهم است که چقدر آنها بخواهند بخورنداگر کودکان تحت فشار قرار می گیرند که همه چیز را در صفحات خود بخورند، ممکن است متوقف نشوند و به والدین شاد بپزند.

نتایج تحقیق در مجله روانشناسی کودکان منتشر شده استمحققان همچنان به بررسی چاقی و رفتار خوردن در کودکان ادامه می دهند و نتایج چند ماهه انتظار می رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.