مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

خود واقعی من

خود واقعی من

  • تمام ما تصوری از آن چیزی که هستیم را داریم.
  •  نتیجه تجربه ها  و پیامدها و طرز فکر ما در زندگی می باشد.
  • این تصور یا  این پندار از خود را “خود واقعی” می‌گوییم. 

منظور از خود واقعی 

خود واقعی همان مسئله ای می باشد.

که اکنون هستید و همه نقاط مثبت و منفی شما می باشد.

شما می توانید دارای این حالات باشید .

  • اضطراب.
  • افسردگی.
  • مشتاق بودن برای کمک کردن به اطرافیان.
  • مهربان بودن.
  • خودبین .
  • ضعیف بودن در رابطه با بیان کردن نه گفتن .
  • برخورد قاطعانه .

در برابر، خود آرمانی همان چیزی می باشید که شما آرزو کرده اید یا این احساس را دارید که باید وجود داشته باشید.

  • مانند اینکه من  باید به صادق بودن بپردازم .
  • من باید خیر باشم و غیره. 

خود آرمانی من 

خود آرمانی نتیجه‌موثر بودن فرزند پروری و اجتماعی محسوب می شود.

برخی اوقات با مشاهده کردن سرمشق های برابر و مسئولیت هایی که در جامعه بر عهده داریم.

کوشش می‌کنیم که خود را به آنها برسانیم و یا به رقابت کردن با آنها بپردازیم.

هنگامی که کوشش کرده و به موفقیت رسیدیم می توانند حس ایده‌آلی را در ما  به وجود آورد .

  • ولی هنگامی که با اینکه کوشش کرده ایم .
  • ولی به موفقیت نرسیده ایم احساس بدی در ما به وجود می آید.
  • که شاید در بعضی از موارد به متنفر شدن از خود برسیم .
  • و از همین جا می باشد که مشکل شروع می‌شود.

خود واقعی من1

خود آرمانی غیرقابل انعطاف

  • به طور معمولی هنگامی که ما خود آرمانی غیرقابل انعطاف و  طبیعی داریم.
  • و نمی‌توانیم به آن دست پیدا کنیم.
  • می تواند دارای عذاب و همین‌طور استرس محسوب شود.
  • برخی اشخاص  تمایل به خود واقعی بهترین دارند.

آنها این حس را دارند که خود واقعی باید با خود آرمانی آنها تطبیق داشته باشد.

آنها طرز فکر بردبارانه ای در رابطه با جهان ندارند.

برای آنها انعطاف بی معنی می باشد.

آنها تمام امور جهان را سیاه و سفید یا صفر و صد مشاهده می کنند.

منبع:مرکزمشاوره ستاره ایرانیان

برچسب ها: خود واقعی ,خود واقعی آرمانی ,خود واقعی بودن ,خود واقعی من ,شناخت خود واقعی ,نشانه خود واقعی ,

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.