مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

تحقیق جدید UA نشان می دهد که عوامل می تواند کیفیت زندگی سالخوردگان بزرگسالان را تحت تاثیر قرار دهد


با افزایش جمعیت جهان مسن تر، گفتگوهای پیرامون موفقیت آمیز - از جمله سلامت جسمی، روحی و اجتماعی سالمندان.

عوامل مختلفی می توانند بر کیفیت زندگی سالمندان تاثیرگذار باشند. بر طبق تحقیقات جدیدی که از دانشگاه آریزونا انجام دادند، دو عامل بزرگ، عملکرد سلامت و شناختی یک همسر است.

محققان تجزیه و تحلیل داده ها از بیش از 8،000 زوج ازدواج - با سن متوسط ​​در اوایل 60s - محققان دریافتند که سلامت جسمانی و عملکرد شناختی همسرش می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی شخصی خود تاثیر بگذارد.

یافته های مربوط به چگونگی موثر بودن مسائل مربوط به کیفیت زندگی در سال های بعد در افراد را بیان می کند.

"هنگامی که ما در مورد کیفیت زندگی افراد سالخورده و بهبود کیفیت زندگی فکر می کنیم، به نظر می رسد هدف قرار دادن فرد تنها بخشی از داستان است، و یافته های ما نشان می دهد که برای افراد مسن، بخش بزرگی از رفاه فردی تعریف شده است با سلامت و عملکرد شناختی همکاران ما، گفت: روانشناس دولتی دیوید سبارا، یکی از همکاران این مقاله، که در نشریه روانشناسی و پیری ، یک مجله انجمن روانشناسی آمریکا منتشر خواهد شد.

انتظار می رود جمعیت آمریکایی های 65 ساله یا بالاتر در طول 25 سال آینده به 72 میلیون نفر برسد، زیرا بومرهای کودک بطور متوسط ​​سن و افراد دیگر زندگی می کنند. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، تا سال 2030، افراد مسن در حدود 20 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند و هزینه های مراقبت های بهداشتی به میزان 25 درصد افزایش می یابد، عمدتا به دلیل پیری جمعیت.

Sbarra، یک استاد دانشکده روانشناسی UA با انتصاب های مشترک در این زمینه گفت: "همانطور که ما برای مداخلات بهداشت عمومی برای جمعیت پیرامون ما در زمینه کیفیت زندگی ایجاد می کنیم، باید رویکردی متداولتری داشته باشیم، به دنبال هر دو طرف". مطالعات خانواده و توسعه انسانی (لینک ارسال ایمیل) و موسسه مغز Evelyn F McKnight.

مطالعه بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها از بررسی سلامت، پیری و بازنشستگی در اروپا، یا مطالعه SHARE، بزرگسالان سن 50 و بالاتر است. داده ها در سه فواصل طی یک دوره شش ساله، بین سال های 2004 تا 2005 و سال های 2010-2011 جمع آوری شد.

محققان معتقدند که گزارشات خود از سلامت جسمی و کیفیت زندگی، و نیز نمرات آنها در آزمون های شناختی سنجش قاعده کلامی، فراخوانی کلمه و فراخوانی کلمه به تاخیر می اندازد. مطالعه UA در مورد سلامت و شناخت در طیف طبیعی به جای تمرکز بر اختلالات شناختی بالینی یا بیماری های مزمن نگاه کرد.

یافته ها از تحقیقات موجود در مورد وابستگی متقابل زوج های متاهل مسن تر حمایت می کنند و این تحقیق را با شناسایی شناختی و سلامت جسمانی به عنوان دو عامل مهم مهم که بر کیفیت زندگی همسر تاثیر می گذارد، گسترش می دهد.

کایل بوراسا، دانشجوی دکترای دانشجویی UA در زمینه روانشناسی بالینی و نویسنده اصلی این مقاله می گوید: کیفیت زندگی همسران و همسران خود را به همان اندازه تحت تأثیر سلامت جسمانی همسر خود قرار می دهد، بدون تفاوت در خطوط جنسیتی. به عبارت دیگر، سلامت جسمانی همسر، کیفیت زندگی همسرش را تحت تاثیر قرار می دهد، همانطور که سلامت جسمانی شوهر بر کیفیت زندگی همسرش تأثیر می گذارد.

"اگر افراد دارای سلامت جسمی کم هستند - شاید آنها از یک بیماری یا ناتوانی رنج می برند - این نوع از مسائل مربوط به سلامت جسمانی نه تنها بر فرد تاثیر می گذارد، بلکه فردی است که ازدواج کرده اند"، بوراسا گفت: "شوهر یا همسرش کسی است که ممکن است مجبور باشد با شیوه زندگی جدید شریک زندگی خود را تنظیم و کمک کند."

با توجه به شناخت، عملکرد شناختی همسران به نظر می رسد که تاثیر کیفیت زندگی شوهران را به عنوان توانایی های شناختی خود از طریق شوهران تأمین می کند. بوریاسا گفت که کیفیت زندگی زنان به شدت تحت تأثیر شناخت شوهران نیست، اما تأثیر قابل اندازه گیری نیز وجود دارد.

در نهایت، تغییرات در کیفیت کلی کیفیت زندگی خود در شرکت کنندگان در سه بازه زمانی در بررسی SHARE همگامی بین شوهران و همسران متفاوت است، که نشان می دهد تغییر در کیفیت زندگی یک همسر در طول زمان با تغییر در دیگران تغییر می کند.

تغییرات در سلامت جسمی به عنوان بزرگسالان می تواند بخشی طبیعی از فرآیند باشد، همچنین می تواند کاهش شناختی باشد که می تواند از تغییر طبیعی در شناخت تا شروع اختلالاتی نظیر دمانس یا بیماری آلزایمر باشد. بوریاسا گفت که با توجه به این تغییرات می تواند بین افراد مختلف تفاوت چشمگیری داشته باشد، به نظر می رسد که هر دو سلامت جسمی و شناخت را به عنوان کیفیت زندگی در هر دو طرف در نظر بگیرند. او گفت که تحقیقات اضافی برای تعیین اینکه چگونه تغییرات در این دو حوزه می تواند کیفیت زندگی را در طول زمان تغییر دهد، مورد نیاز است.

مرکزمشاوره 

بوراساس گفت: "جمعیت بزرگسالان سالخورده به شدت افزایش می یابد و به دلیل اینکه افراد بیشتری و بیشتر زندگی می کنند که طولانی تر و طولانی تر هستند، برای رسیدن به موفقیت پیرامون مهم است که مهم است"، بوراسا، که همکارانش در این مقاله شامل دکتر سبارا دانش آموزان Molly Memel و سیندی ولورتون.

سعید بوراسا گفت: "شما می توانید این یافته ها را به تفکر در مورد مداخلات هدفمند شناخت و سلامت جسمانی برای بهبود کیفیت زندگی نه تنها برای فرد، بلکه برای شریک زندگی خود نیز گسترش دهید."

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.