مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

سیگار کشیدن ممکن است خود کنترل را بازیابی کند


محققان در مرکز سرطان Moffitt در تامپا، فلوریدا دریافته اند که هنگامی که کنترل خودکامه سیگاری را کاهش می دهند، سیگار کشیدن سیگار ممکن است خود را کنترل کند.

این مطالعه که در شماره اخیر مجله روانشناسی غیر طبیعی (جلد 121، شماره 1) منتشر شده است، یک گروه آزمایشی و یک گروه کنترل - که مجموع 132 نفر سیگاری وابسته به نیکوتین را تشکیل می دهد - را به یک تصویر احساسی نشان می دهد که آسیب های محیطی را نشان می دهدیک گروه در این مطالعه واکنش های عاطفی طبیعی خود را بدون هیچ گونه کاهش کنترل خود بیان کردند، در حالی که گروه دوم پاسخ هایشان را کاهش داد (کاهش کنترل خودکاست). نیمی از شرکت کنندگان در هر گروه بعدا مجاز به سیگار کشیدن بودندپس از آن همه از آن خواسته شد تا یک وظیفه ناامید کننده را که نیاز به کنترل خود را دارد، تکمیل کند.

روانشناسی کودک زیر 6 سال 

"هدف ما این بود که مطالعه کنیم که آیا سیگار کشیدن دخانیات بر روی منابع کنترل خود فرد تاثیر می گذارد؟" برن W. Heckman، MA، دانشجوی کارشناسی ارشد در برنامه تحقیق و دخالت دخانیات Moffitt و گروه روانشناسی دانشگاه فلوریدا جنوبی گفت: . "ما فرض کردیم که شرکت کنندگان که تحت یک کار تخلیه کنترل خود را تداوم کمتر در انجام وظایف رفتاری نیاز به کنترل خود در مقایسه با کسانی که با کنترل خود دست نخورده، که نه گروه به دود اجازه داده شد نشان می دهد. با این حال، ما نیز این فرضیه را که ما را این کاهش عملکرد را در بین شرکت کنندگان که مجاز به سیگار کشیدن نیستند، پیدا نکنید. "

فرضیه محققان مورد حمایت قرار گرفت.

هکمن گفت: "ما دریافتیم که سیگار کشیدن یک اثر ترمیم بر روی منابع کنترل خود را از دست داده است." "علاوه بر این، سیگار کشیدن خود را کنترل می کند، بخشی، با بهبود روحیه مثبت سیگاری ها".

داستان های مربوطه

·         قرار گرفتن در معرض سیگار کشیدن منفعل در میان کودکان، خطر ابتلا به COPD در اوایل زندگی را افزایش می دهد

·         نوشیدن یا سیگار کشیدن هنگام تغذیه با شیر مادر و تأثیر بعد شناخت در کودکان

·         سیگار کشیدن به طور قابل توجهی باعث تسکین شینبون می شود

به گفته محققان، شواهد نشان می دهد که خود کنترل یک منبع محدود است که مانند یک عضله عمل می کند - استفاده از کنترل خود بر روی یک کار اثر کوتاه مدت را از بین می برد و باعث می شود که درگیر شدن در یک دیگر کار که نیاز به کنترل خود را دارددر حالی که یافته های نیکوتین باعث افزایش عملکرد در انواع فعالیت های شناختی مانند توانایی های حرکتی، توجه و حافظه می شود، این مطالعه برای اولین بار به منظور بررسی اثرات مصرف سیگار بر روی خود کنترل انجام شداین نشان می دهد که تمایل به بازگرداندن کنترل از دست رفته می تواند به اعتیاد سیگاری ها به دخانیات کمک کند.

همکاران محترم Thomas H. Brandon، Ph.D.، رئیس صندوق نتایج و رفتارهای بهداشتی در مرکز Cancer Moffitt و استاد روانشناسی USF، گفت: "سیگار کشیدن به وضوح یک راه ناسازگار برای بازگرداندن خود کنترل است." "پیدا کردن راه های دیگر برای استراحت و یا افزایش خلق و خوی شما، جایگزین های بسیار سالم خواهد بود. در حقیقت، حتی افزایش سطح گلوکز - شاید با مصرف یک نوشیدنی شیرین - ثابت شده است که خود را کنترل کنید."

این مطالعه نشان می دهد که سیگاری هایی که مایل به ترک هستند ممکن است از یادگیری چنین استراتژی های بازسازی خود کنترل خود به عنوان راهی برای کاهش وابستگی آنها به تنباکو بهره مند شوندنویسندگان به این نتیجه رسیدند که درمان های ترک سیگار با تحقیق بیشتر به منظور شناسایی نحوه کنترل سیگار کشیدن خود، و نیز شناسایی راه های جایگزین اضافی برای تقویت یا بازگرداندن خود کنترل، سودمند خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.