مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

نحوه تعامل با یک همسر غیرقابل اعتماد



زمانی که چنین موردی در روابط ایجاد شود، عدم اعتماد می تواند حالت های مختلفی داشته باشد.

در یک حالت غیرحدی، این مورد می تواند به صورت دیر رسیدن به قرار ملاقات های تعیین شده یا دیر جواب دادن به پیام ها باشد. موارد محدود و عیب جویی هایی که می تواند شما را عصبی کند، ولی ضرورتا یک مشکل آزار دهنده برای شما نباشد.

در حالت حدی و شدیدتر، این شرایط می تواند به صورت رفتارهای تاثیرگذار عاطفی باشد.

یک همسر غیرقابل اعتماد در روش برخورد خودش با سایر افراد، غیرقابل پیشبینی می باشد: منجر به افسردگی همسرشان می شوند و از صحبت کردن امتناع می کنند (از پاسخ دادن به سوالات امتناع می کنند یا رفتارهای های آنها به صورت دائمی در حال تغییر می باشد.

این نوع از غیرقابل اعتماد بودن می تواند جدی باشد و تاثیرات معکوسی بر روی احساس ایمنی و عزت نفس داشته باشد و به راحتی به سمت یک سوء استفاده عاطفی منحرف شود
مرکز مشاوره مگاروان
چرا غیرقابل اعتماد بودن ناامید کننده می باشد؟

نبود اطمینان می تواند منجر به آسیب زدن به روابط شود، چرا که در این شرایط اعتماد به یک شخص سخت تر می شود.

در اغلب مواقع، موارد کوچک عامل اصلی اعتماد ما به یک شخص می باشند.

موارد کوچک منجر به شکل گیری احساس ما نسبت به یک شخص می شوند. موارد بد، همانند نداشتن تماس تلفنی، دیر آمدن به خانه، تغییر نقشه در آخرین لحظه و نپرسیدن اینکه روز فرد چگونه گذشته است، می باشد –

و بعد از آن، در حالت معکوس موارد خوب همانند یادآوری مواردی که فرد در مکالمات قبلی گفته است، صرف نظر از برنامه خودتان برای کمک به یک شخص دیگر و سورپرایز کردن یک فرد با هدیه می باشد.

در حالت کلی، این موارد بر روی تشخیص ما در مورد اعتمادپذیری یک فرد تاثیرگذار می باشد –

برای مثال بر روی احساس ایمنی ما در هنگامی که در کنار آن فرد هستیم و نحوه اعتماد ما به آن فرد در کارهای مهم.

در این چارچوب، اعتماد مورد نظر مربوط به میزان باور شما در رابطه با موارد بیان شده از طرف همسر شما نمی باشد، یا مربوط به احساس اطمینان شما در رابطه با عدم داشتن رابطه جنسی با سایر افراد نمی باشد

– این یک احساس کلی می باشد که منجر به اعتماد شما به وی می شود؛ اعتماد عبارت از این باور می باشد که رابطه شما بادوام می باشد و هر دو شما می توانید آن را تحمل کنید.

زمانی که غیرقابل اطمینان بودن به صورت غیرقابل پیشبینی بودن از نظر عاطفی باشد، میزان اعتماد موجود می تواند به صورت دردناک و قابل توجهی تحت تاثیر قرار بگیرد.

در صورتی که نتوانید پیشبینی کنید که همسر شما در یک روز خاص چه رفتاری با شما خواهد داشت، همواره این احساس را خواهید داشت که بر روی پوست تخم مرغ قدم می گذارید یا همواره نسبت به وضعیت خوتان در رابطه موجود یک احساس اضطراب خواهید داشت.

ممکن است این نگرانی را داشته باشید که امروز روزی خواهد بود که یک اتفاق دیگری صورت خواهد گرفت، یا احساس نگرانی داشته باشید یا در زمانی که به همسرتان فکر کنید، به جای احساس ایمنی و خوشحالی، احساس سردی و ناراحتی پیدا کنید.

در صورتی که این شرایط برای شما آشنا باشد، نکته مهمی که باید مد نظر قرار بدهید عبارت از این است که این شرایط می تواند به سوء استفاده عاطفی منجر شود.

هر چند که ایده های مختلفی در رابطه با تعریف رفتار سوء استفاده کننده وجود دارد، ولی در صورتی که احساس کنید عزت نفس شما در حال از بین رفتن می باشد، شما با یک ریسک قابل توجهی مواجه خواهید بود.
چگونه با معشوقه - نیمه گمشده - رابطه جنسی (سکس) معنوی زوجین
چگونه با معشوقه – نیمه گمشده – رابطه جنسی (سکس) معنوی زوجین
اختلال جنسی, رابطه درمانی
رابطه, زناشویی, سکس
بدون دیدگاه
رابطه جنسی (سکس) برای هر فردی متفاوت است و می تواند بین افراد در زمانهای مختلف تغییر کند. پذیرفتن و احترام به جنبه ی جنسی خود، به شما و فرد…
بیش تر بخوانید
سو استفاده مالی / تشخیص سوء استفاده مالی در یک رابطه
سو استفاده مالی / تشخیص سوء استفاده مالی در یک رابطه
رابطه درمانی
پول, رابطه, زن, سوء استفاده, شوهر, مالی
بدون دیدگاه
به چه نحوی می تواند سوء استفاده مالی را در یک رابطه تشخیص داد در زمانی که شما در مورد سوء استفاده خانگی فکر می کنید، به احتمال زیاد اولین…
بیش تر بخوانید
چرا افراد در یک رابطه غیرقابل اطمینان می باشند؟

نبود اطمینان پذیری نسبت به یک شخص می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود.

در برخی مواقع این ویژگی بخش از وجود این افراد می باشد. برخی از افراد نظم و ترتیب کمتری نسبت به سایر افراد دارند و انجام دادن دقیق برنامه ها یا نگه داشتن ترتیب موجود برای آنها سخت می باشد.

ممکن است این افراد درک مناسبی نسبت به اهمیت نظم و ترتیب نداشته باشند – حتی ممکن است این افراد به این درک دست نیابند که در زمان غیرقابل اطمینان بودن منجر به اذیت کردن سایر افراد می شوند.

به طور قابل توجهی، عدم اطمینان می تواند ریشه در نااطمینانی یا نبود تعهد داشته باشد.

در زمانی که ما نسبت به یک چیزی احساس نااطمینانی پیدا می کنیم یا تا اندازه ای که احساس می کنیم در یک رابطه ای سرمایه گذاری کرده ایم و هزینه بیشتری را نسبت به همسران متقبل شده ایم، در برخی مواقع این احساس را به صورت پرخاشگرانه و انفعالی بروز می دهیم

– با انجام دادن کارهایی کمتر نسبت به میزان توانایی خودمان، یا انجام دادن آن به صورت نامناسب. این رفتاری است که می تواند به صورت هدفمند یا غیرهدفمند صورت بگیرد

– شخصی که در این شرایط غیرقابل اطمینان می باشد، ممکن است نسبت به کاری که انجام می دهد مطلع باشد یا اینکه این کار را به صورت غیرهدفمند و ندانسته انجام بدهد.

همچنین غیرقابل اطمینان بودن می تواند به دلیل تمایل نسبت به داشتن کنترل بیشتر بر روی یک موقعیت ایجاد شود. این مورد در رابطه با موارد کوچک و بزرگ مصداق دارد.

زمانی که سایر افراد را تا دیر وقت منتظر می گذاریم، در این صورت ترغیب می شویم تا بر روی واکنش های آنها کنترل داشته باشیم.

ما این کارها را به منظور تاثیرگذاری بر روی افرادی انجام می دهیم که نگرانی بیشتری دارند

– و به روش ساده ای یک موقعیت برتری برای خودمان ایجاد می کنیم. به طور مشابه، زمانی که باعث می شویم یک شخصی هیچ واکنشی انجام ندهد (در جای خودش ثابت باشد) .

یا به دلیل ارائه حمایت عاطفی مورد نیازش از وی سوء استفاده می کنیم، می توانیم وابستگی آنها را به زمان هایی افزایش دهیم که خوشحال هستیم و یک کنترلی بر روی احساسات آنها داشته باشیم.

این شرایط هم می تواند به صورت هدفمند یا غیرهدفمند صورت بگیرد

– این مورد می تواند بخشی از یک الگوی مربوط به رفتار برنامه ریزی شده باشد که برای تخریب عزت نفس همسر طراحی شده است یا می تواند منجر به اظهار تمایلی شود که فرد بیان کننده نسبت به آن نامطلع می باشد.

در مورد دومی، این شرایط می تواند در مکان های مختلفی صورت بگیرد، ولی یکی از رایج ترین موارد عبارت از شرایط پیچیده نامناسب می باشد

– نبود عزت نفس که باعث می شود جایگاه پایین تری را برای سایر افراد (نسبت به جایگاه واقعی شان) در نظر بگیرید.

    مرکز روانشناسی و روانپزشکی مگاروان
    مشاوره طلاق رایگان
    مشاور کودک خوب
    مشاوره تلفنی فوری
    مشکلات جنسی زناشویی
    اختلال روانی شخصیت
    اعتیاد مواد مخدر اینترنت
    روانپزشک خوب

با یک فرد غیرقابل اطمینان به چه نحوی می توانید تعامل داشته باشید؟

همانند سایر مشکلات موجود در روابط و ارتباطات، بهترین نقطه شروع عبارت از داشتن یک مکالمه باز و صادقانه می باشد.

در صورتی که کارهای همسر شما بر روی شما تاثیرگذار باشد، نکته مهمی که باید رعایت کنید عبارت از تلاش کردن برای شناسایی موقعیت موجود به جای برخورد با مشکلات ایجاد شده می باشد.

صحبت نکردن عبارت از اصلی ترین عامل ایجاد ناراحتی در روابط بلندمدت می باشد، بنابراین حتی در زمانی که مکالمات صورت گرفته ناشیانه و مشکل باشند، بهترین گزینه ممکن برای حل کردن مشکلات موجود خواهند بود.

شاید در نتیجه صحبت کردن به این نتیجه برسید که عوامل دیگری منجر به ناراحتی شما می شوند

– بنابراین بهترین راه حل عبارت از بحث در مورد مشکلات می باشد که باید قبل از وخیم تر شدن شرایط صورت بگیرد.
سه توصیه اصلی ما برای ارتباط برقرار کردن با همسرتان یک نقطه شروع مناسبی برای داشتن این نوع مکالمه می باشد.

این توصیه ها به شما کمک خواهند کرد تا در مورد روش های گفت و گو بدون ایجاد بحث و جدل و بیان کردن وضعیت خودتان به نحوی که همسرتان را وارد گفت و گو بکنید، تفکر کنید و از داشتن مکالمه تدافعی و تند اجتناب کنید.

مزایای مربوط به مکالمه شامل دو مورد می باشد: مورد اول عبارت از این است که شما این توانایی را به دست خواهید آورد که احساس خودتان را بیان کند و مورد دوم عبارت از این است که شما توانایی مناسبی را برای شناخت تفکرات همسرتان خواهید داشت.

در صورتی که جواب دادن دقیق و فوری به پیام برای شما اهمیت داشته باشد، می توانید به همسرتان کمک کنید تا درک بهتری نسبت به شرایط شما داشته باشد. به طور معکوس.

شناخت این موضوع که همسر شما ضرورتا این کار را برای آسیب زدن به شما انجام نمی دهد، می تواند به شما کمک کند تا در صورت تکرار این رفتار در آینده، احساس ناراحتی کمتری داشته باشید.

با این وجود، در صورتی که رفتار همسر شما در یک دامنه حدی و شدیدی باشد، رعایت احتیاط های لازم روش مناسبی می باشد.

در صورتی که شما این احساس را داشته باشید که همسر شما واکنش مناسبی نسبت به بحث در مورد رفتارهای خودش نداشته باشد، متمرکز شدن بر روی موارد فردی می تواند توصیه مناسبی برای شما باشد.

شما با استفاده از این روش می توانید شروع به صحبت کردن در مورد مشکلات و ریسک هایی بکنید که در صورت نداشتن مکالمه مناسب صورت خواهند گرفت.

البته در برخی از موارد همسران تمایلی به مکالمه ندارند و میزان اهمیت دادن شما برای بیان کردن آن هیچ اهمیتی ندارد.

در این شرایط، تفکر کردن در مورد میزان تحمل خودتان در برابر این رفتار با ارزش خواهد بود.

یکی از سوالاتی که در اغلب مشاوره ها پرسیده می شود، عبارت از این است که: “در صورتی که این رفتار در طول سال ادامه داشته باشید، چه احساسی خواهید داشت؟”

منبع:مرکزمشاوره ستاره ایرانیان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.