مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مطالعه نشان می دهد ارتباط بین فعالیت مغز نوجوانان و محبوبیت آهنگ

مطالعه دانشگاه اموری نشان می دهد که فعالیت مغز نوجوانان که در هنگام گوش دادن به آهنگ های جدید ضبط شده اند، می تواند پیش بینی محبوبیت آهنگ ها را پیش بینی کند.

گرگوری برنس، اقتصاددان عصبی و مدیر مرکز Emori's Neuropolicy، می گوید: "ما از نظر علمی نشان دادیم که شما تا حدودی می توانید در گروهی از مردم برای نشان دادن محبوبیت فرهنگی استفاده کنید."

مجله روانشناسی مصرف کننده است انتشار نتایج مطالعه انجام شده توسط BERNS و سارا مور، متخصص پژوهش اقتصاد در آزمایشگاه خود.

در سال 2006، آزمایشگاه Berns 120 آهنگ از صفحات MySpace را انتخاب کرد، همه آنها توسط موسیقیدان نسبتا ناشناخته بدون ثبت قراردادهابیست و هفت موضوع تحقیقاتی بین 12 تا 17 سالگی به آهنگها گوش می دهند در حالی که واکنش عصبی آنها از طریق تصویربرداری با رزولوشن مغناطیسی عملکرد (fMRI) ثبت می شوداز افراد نیز خواسته شد که هر آهنگ را در مقیاس یک تا پنج امتیاز دهند.

 مشاور ازدواج تلفنی

داده ها در ابتدا جمع آوری شد تا مطالعه کنند که چگونه فشار همکار بر نظرات نوجوانان تأثیر می گذارداین آزمایش از آهنگهای نسبتا ناشناخته برای تضمین اینکه نوجوانان برای اولین بار آنها را شنیدند، استفاده کردند.

سه سال بعد، هنگام تماشای "آمریکایی بت" با دو دختر جوانش، برنز متوجه شد که یکی از این آهنگ های مبهم تبدیل به یک ضربه شد، زمانی که کریس آلن مسابقه شروع به آواز خواندن یک جمهوری کرد.

"من گفتم:" هی، ما از این آهنگ در مطالعه ما استفاده کردیم "، برنس یادآور می شود. "من به این نتیجه رسیدم که این مجموعه داده های منحصر به فرد از پاسخ های مغز بچه هایی بود که قبل از محبوب شدن به آهنگ گوش می دادند. من شروع به تعجب کردم که آیا می توانیم این ضربه را پیش بینی کنیم."

تجزیه و تحلیل تطبیقی ​​نشان داد که داده های عصبی دارای پیش بینی های قابل توجهی برای محبوبیت آهنگ ها هستند که بر اساس آمار فروش آنها از سال 2007 تا 2010 اندازه گیری می شود.

"Berns warns،" این پیش بینی کننده آمار دقیقی نیست. اما ما بین پاسخ های مغز در این گروه از نوجوانان و تعدادی از آهنگ هایی که در نهایت فروخته می شد، همبستگی قابل توجهی پیدا کردیم. "

مطالعات قبلی نشان داده است که واکنش در مراکز پاداش مغزها، به ویژه در قشر اوربیتال غده و استریاتوم شکمی، می تواند گزینه های فردی افراد را پیش بینی کند - اما تنها در آن افرادی که واقعا اسکن مغزی دریافت می کنند.

مطالعه اموری وارد قلمرو جدید می شودنتایج نشان می دهد ممکن است از پاسخ های مغز از یک گروه از مردم برای پیش بینی پدیده فرهنگی در سراسر جمعیت - حتی در افرادی که در واقع اسکن شده نیستند.

داستان های مربوطه

·         محققان نقشه جدیدی از سیستم ایمنی بدن خود را ایجاد می کنند

·         محققان کلمبیا بر این باورند که چرا برخی از گلوبلاستوما به ایمونوتراپی پاسخ میدهند

·         ورزش باعث افزایش قدرت مغز مردان مسن تر از زنان می شود

"بروز تصادفی،" همانطور که Berns آن را توصیف می کند، محدودیت دارداین مطالعه شامل 27 موضوع بود و همه آنها نوجوان بودند که فقط حدود 20 درصد خریداران موسیقی را تشکیل می دهند.

اکثر ترانه های مورد استفاده در این مطالعه فلوپ ها بودند که فروش آن ها ناچیز بودو تنها سه آهنگ به دنبال معیارهای صنعت برای گواهی تایید شده بود: بیش از 500،000 واحد فروش، از جمله آلبوم هایی که این آهنگ را به عنوان آهنگ و دانلود دیجیتال بود.

برنس گفت: "هنگامی که ما داده ها را روی یک نمودار ترسیم کردیم، ما یک نقطه" شیرین "برای فروش 20،000 واحد پیدا کردیمپاسخ های مغز می تواند حدود یک سوم از آهنگ ها را پیش بینی کند که در نهایت فروش بیش از 20،000 واحد را خواهد داشت.

داده ها برای فلوپ ها حتی واضح تر بود: حدود 90 درصد از آهنگ هایی که اغلب پاسخ ضعیفی از مرکز پاداش عصبی نوجوانان داشت، به فروش کمتر از 20،000 واحد رسید.

یکی دیگر از پیچیدگی های جالب توجه: هنگامی که از افراد خواسته شد که آهنگ ها را در مقیاس یک تا پنج ارزیابی کنند، پاسخ آنها با فروش آتی آهنگ ها ارتباط نداشت.

این نتیجه ممکن است ناشی از فرایند شناختی پیچیده درگیر در رتبه بندی چیزی باشد، برنز نظریه می کند. "شما باید متوقف و فکر کنید، و افکار خود را ممکن است با هر گونه تعصب های شما رنگ آمیزی، و چگونه شما در مورد افشای تنظیمات خود را به یک محقق.

از سوی دیگر، "شما واقعا نمی توانید پاسخ های مغز را جعل کنید در حالی که شما گوش دادن به آهنگ"، او می گوید. "این به یک واکنش خام تبدیل می شود."

برنس می گوید: آزمایش موسیقی پاپ صرفا یک گام کودک استاو به عنوان یک رهبر در زمینه نوآوری اقتصاد عصبی، علاقه مند به سوالات بزرگتر در مورد چگونگی درک ما از مغز می تواند تصمیم گیری های انسانی را توضیح دهددر میان پروژه های فعلی او، مطالعه ارزش های مقدس و پتانسیل آنها برای ایجاد اختلافات خشونت آمیز است.

برنس می گوید: "هدف بلند مدت من درک پدیده ها و روند های فرهنگی است." "من می خواهم بدانم که از کجا آمده اند و چرا برخی از آنها محبوب هستند و دیگران نمی کنند. این ایده ها و راه هایی است که ما فکر می کنیم که دوره تاریخ بشر را تعیین می کند. در نهایت من سعی می کنم تاریخ را پیش بینی کنم."

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.