مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مطالعه اثرات نامطلوب بازی های ویدیویی خشونت آمیز را نشان می دهد


تحقیقات جدید توسط روانشناسان دانشگاه ایالتی آیووا، شواهد بنیادینتری از اثرات نامطلوب خطرات ویدیویی خشونت آمیز بر رفتار کودکان و نوجوانان را نشان می دهد.

استاد روانشناسی ISU کریگ اندرسون، استاد روانشناسی داگلاس جنتیل و دانشجوی دکترا کاترین باکلی، نتایج سه مطالعه جدید را در کتاب خود، "تاثیرات بازی ویدیویی خشونت بار در کودکان و نوجوانان" (انتشارات دانشگاه آکسفورد، 2007) به اشتراک می گذارداین اولین کتابی است که برای تحقیق تجربی و سیاست عمومی مربوط به بازی های ویدیویی خشونت آمیز متحد شده است.

اندرسون و ژنتیل هفته گذشته خود را در نشست دوسالانه توسعه کودک در بوستون برگزار کردند.

اولین مطالعه این کتاب نشان داد که حتی در مواجهه با بازی های ویدیویی خشونت آمیز بچه های کارتونی، اثرات کوتاه مدت بر روی افزایش رفتار تهاجمی به عنوان بازی های گرافیکی نوجوان (T-rated) بازی های خشونت آمیز نیز دارداین مطالعه 161 9 تا 12 ساله و 354 دانشجوی کالج را مورد آزمایش قرار دادهر شرکت کننده بهصورت تصادفی به بازی یا یک بازی ویدیویی خشونتآمیز یا غیر خشونت اعطا شدبازی های "خشونت آمیز" به عنوان کسانی که در معرض آسیب عمدی قرار گرفته اند، به منظور ایجاد انگیزه برای جلوگیری از آسیب، تعریف شده استتعریف نشانه ای از ماهیت گرافیکی یا خشن هر نوع خشونت در یک بازی نیست.

محققان یک بازی غیر خشونت آمیز کودکان ("Oh No! Lemmings!")، دو بازی ویدیویی خشونت آمیز کودکان با شخصیت های بازی با موسیقی شاد و کارتونی ("Captain Bumper" و "Otto Matic") و دو خشونت T-rated بازی های ویدئویی ("Fut Cop" و "Street Fighter"). به دلایل اخلاقی، بازی های T-rated تنها توسط شرکت کنندگان کالج بازی می کردند.

روانشناسی نوجوان

شرکت کنندگان بعدا یک بازی کامپیوتری دیگر را برای اندازه گیری رفتار پرخاشگری انجام دادند که در آن سطوح مجازات را به شکل بلایای سر و صدا به فرد دیگری که در مطالعه شرکت می کرد، اعمال می کرداطلاعات اضافی نیز بر روی هر تاریخچه شرکت کنندگان از رفتار خشونت آمیز و عادات مشاهده قبلی رسانه های خشونت آمیز جمع آوری شد.

محققان دریافتند که شرکت کنندگان که بازی های خشونت آمیز بازی کردند - حتی اگر آنها بازی های کودکان بودند - مخالفان خود را با انفجارهای شدیدتری از سر و صدای بیشتری نسبت به بازیگران غیر خشونت بازی مجازات کردندآنها همچنین دریافتند که قرار گرفتن در معرض رسانه های خشونت آمیز با سطوح بالاتری از رفتارهای خشونت آمیز اخیر همراه است - با شکل جدید تر تعاملی از خشونت های رسانه ای در بازی های ویدئویی که بیشتر به رفتار خشونت آمیز مرتبط است، در مقایسه با قرار گرفتن در معرض خشونت رسانه های غیر تعاملی در تلویزیون و فیلم ها.

گفت: "حتی بازی های ویدئویی خشونت آمیز کودکان که بیشتر کارتونی هستند و غالبا بدون خون نشان می دهند، تاثیرات مشابهی بر روی کودکان و دانشجویان کالج به عنوان بازی های گرافیکی بسیار بیشتر بر روی دانشجویان دانشگاه تاثیر می گذارد." "آنچه که به نظر می رسد مهم است این است که آیا بازیکنان آسیب عمدی به شخصیت دیگری در بازی تمرین می کنند. این چیزی است که تجاوز فوری را افزایش می دهد - بیش از اینکه چطور گرافیک یا گرافیک بازی است."

مطالعه دیگری که در این کتاب به بررسی 189 دانش آموز دبیرستان پرداخته استنویسندگان دریافتند که پاسخ دهندگان که قرار گرفتن بیشتر در معرض بازی های ویدیویی خشونت آمیز بیشتر نگرش های خشونت آمیز را داشتند، شخصیت های متخاصم بیشتری داشتند، نسبت به آنها بی معرفت نبودند، معتقد بودند که خشونت معمول تر بوده و در زندگی روزمره آنها بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته استاین نظرسنجی دانشجویان تلویزیون، فیلم و بازی های ویدیویی خشونت آمیز را اندازه گیری کردنگرش نسبت به خشونت؛خصومت شخصیتی؛ بخشش ویژگی شخصیت؛ اعتقاد به عادی بودن خشونت؛ و فراوانی انواع رفتارهای پرخاشگرانه و صریح و فیزیکی.

داستان های مربوطه

·         CHOP تأیید EC را برای نخستین و تنها ژن درمانی برای بیماران مبتلا به بیماری های شبکیه ارثی جشن می گیرد

·         تنوع در سن و جنس در استفاده از شبکه های تخت خواب برای جلوگیری از مالاریا در مناطق جنوب صحرای آفریقا

·         مطالعه FSU، اختلاف نژادی در میان نوجوانانی که واکسن آنفلوانزا دریافت می کنند، می یابد

محققان شگفت زده کردند که ارتباط با بازی های ویدیویی خشن بسیار قوی است.

اندرسون گفت: "ما شگفت زده شدیم که قرار گرفتن در معرض بازی های ویدیویی خشونت آمیز، پیش بینی بهتر رفتار خشونت آمیز دانشجویان نسبت به جنس آنها و یا اعتقادات آنها نسبت به خشونت است." "گرچه شخصیت و اعتقادات تهاجمی جنسی نسبت به خشونت هرچیزی رفتار رفتارهای پرخاشگرانه و خشونت آمیز را پیش بینی می کند، بازی های ویدیویی خشونت آمیز، اختلافات بیشتری را ایجاد می کنند.

او گفت: "ما نیز تا حدودی شگفت زده کردیم که تفاوت خیره کننده ای در اثر خشونت بازی ویدیویی بین پسران و دختران و نوجوانان با نگرش های تهاجمی وجود ندارد."

این مطالعه نشان داد که یک متغیر - بخشش صریح - به نظر می رسد که این فرد کمتر تحت تاثیر قرار گرفتن در معرض بازی های ویدیویی خشونت آمیز در بعد رفتار خشونت آمیز قرار می گیرد، اما این اثر محافظتی برای فرم های کمتر شدید از تجاوز فیزیکی رخ نمی دهد.

سومین مطالعه جدید در این کتاب، 430 نفر از دانش آموزان سوم، چهارم و پنجم، همسالان خود و معلمان خود را دو بار در طول دوره پنج ماهه در سال تحصیلی ارزیابی کردنداین یافته نشان داد کودکانی که در اوایل سال تحصیلی بازی های ویدئویی خشونت آمیز بازی می کردند، جهان را به شیوه ای تهاجمی تر تغییر دادند و بعدا در سال تحصیلی به لحاظ عرفانی و فیزیکی تهاجمی تر شد، حتی پس از کنترل آنها بر روی تهاجمی شروع مطالعه تهاجم بیشتر و رفتار اجتماعی طرفدار اجتماعی کمتر به نوبه خود مربوط به آن دسته از کودکان است که توسط همسالان خود رد می شوند.

گفت: "من نگران بودم که این تغییرات را در چنین زمان کوتاهی پیدا کنم." "پرخاشگری کودکان در مدرسه با افزایش بیشتر مواجه شدن با بازی های ویدیویی خشونت آمیز افزایش پیدا کرد و این اثر به اندازه کافی بزرگ بود که معلمان و همسالان آنها طی پنج ماه متوجه شدند."

مطالعه علاوه بر این، کمبود آشکار "ایمنی" را درمورد اثرات خشونت رسانه ای یافتزمان نمایش تلویزیون و ویدئو بازی نیز یک پیش بینی کننده منفی قابل قبول از نمرات بود.

فصل نهایی کتاب ارائه می دهد "مشاوره مفید برای والدین و سایر مراقبین در انتخاب و استفاده از بازی های ویدئویی". نویسندگان می گویند که ارائه اطلاعات واضح و مبتنی بر علم به والدین و مراقبین در مورد اثرات مضر قرار گرفتن در معرض بازی های ویدیویی خشونت آمیز اولین گام در کمک به آموزش افرادی است که بیشترین توانایی استفاده از این اطلاعات را دارنداین توصیه شامل پیوند به وب سایت ها در مورد رسانه های سرگرمی و مسائل مربوط به والدین، از جمله صفحات وب اندرسون و نجیب است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.