مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

مرکز مشاوره ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

دلایل مصرف پهنای باند بیش از حد در هاست

شروع موضوع توسط ehsannasr در ‏31 دسامبر 2017 در انجمن سیستم های مدیریت محتوا

پهنای باند (ترافیک ماهانه سایت) در واقع میزان داده ای است که در طول ماه توسط سایت شما می تواند رد و بدل شود. به عنوان مثال اگر در صفحه ی اصلی سایت شما ۴ عکس قرار داشته باشد که حجم هر کدام ۱۰ کیلوبایت باشد و همچنین خود صفحه نیز ۵ کیلوبایت باشد زمانی که یک کاربر به سایت شما مراجعه می کند ۴۵ کیلوبایت از پهنای باند شما را استفاده کرده است.
یکی از مشکلاتی که همواره کارابران با آن روبرو هستند مصرف پهنای باند زیاد سایت (خرید هاست لینوکس) آنها است ، در حالی که ممکن است هاست را به تازگی خریداری کرده باشند و سایت نیز بازدید چندانی نداشته است . زمانی که پهنای باند هاست به اتمام می رسد هاست بسته می شود و در بیشتر مواقع هنگام باز کردن سایت با پیغام تمام شدن پهنای باند مواجه می شوید.
در این حالت برای رفع مشکل دو راه حل وجود دارد ، یا سرویس میزبانی خود را به پلن بالاتری ارتقا دهید ، و یا تا اول ماه میلادی صبر کنید که در این حالت سایت بسته است.
حال شاید برای شما سوال باشد که چرا باید تا اول ماه میلادی صبر کنید ، پهنای باند (ترافیک ماهانه) هاست اولین روز ماه میلادی ریست می شود (یعنی مقدار ان صفر می شود و از نو شروع میشود.)
ما در این مقاله می خواهیم مواردی که باعث مصرف پهنای باند می شود را شرح دهیم و برای برخی از موارد نیز توضیحاتی ارائه دهیم.

موارد زیادی می تواند در مصرف پهنای باند دخیل باشد عمده ترین موارد ، موارد زیر هستند :
- بازدید از سایت
- دانلود از سایت یا آپلود فایل در سایت
- آپلود یا دانلود با ftp
- اطلاعات رد و بدل شده با ایمیل
و اما مواردی دیگری نیز وجود دارد که ممکن است شما اطلاع نداشته باشید که این موارد نیز می تواند باعث تمام شدن پهنای باند شما شوند:
- موتورهای جستجو
- استفاده سایت های دیگر از عکس ها و منابع شما (Hotlink)
- حجم فایل ها و عکس ها
- استفاده از امکانات بیش از حد در سایت
- حمله ی DDOS
- استفاده بیش از حد از اسکریپت ها
- استفاده از ماژول و پلاگین و کامپوننتی که مصرف زیاد از پهنای باند داره
- قرار دادن فایل برای دانلود در خود هاست

حال به شرح برخی از آنها می پردازیم.
بازدید از وب سایت
اولین دلیل مصرف زیاد پهنای باند سایت بازدید بالای آن یا به طور کلی تعداد درخواست های زیاد به سایت می باشد ،
ممکن است تمام این بازدید ها از کاربران نباشد و بسیاری از این درخواست ها از robot های گوگل باشند که حال ممکن است ربات های مخرب یا مفید باشند و یا بازدید کنندگانی که مطالب ما را در سایر وب سایت ها مشاهده می کنند و یا حتی حمله ی Ddos باشد.

robot های گوگل

Robot های مفید
روبات های گوگل هر چند روز وب سایت ها را برای بروزرسانی ها بررسی می کنند تا بتوانند لینک های جدید ایجاد شده را در نتایج جستجو کاربران قرار دهند. این روبات ها مفید هستند و نباید از ورود آنها جلوگیری کرد .

robot های مخرب یا اسپمر
یکی دیگر از علت های مصرف زیاد پهنای باند روبات های مخرب یا اسپمر هستند که به دنبال حفره های امنیتی وب سایت شما هستند که از طریق این حفره ها بتوانند نفوذ کنند ، این robot های مخرب و یا اسپمر ، سعی در ارسال ایمیل از وب سایت شما به دیگران ، ارسال نظر برای تبلیغات خود ، یا حتی نفوذ به مدیریت شما را دارند.

Hotlink
لینک های مستقیمی از وب سایت های دیگر به وب سایت (سرور مجازی) شما به عکس ها و فایل های شما است. در این صورت بازدید کنندگان سایت آنها نیز از ترافیک هاست شما استفاده می کنند.
سارقان مطلب و پهنای باند با کپی کردن لینک فایل های درون سرور شما (تصاویر ، موزیک ها ، کلیپ های فلش و …) به پیشرفت سایت خودشان کمک می کنند و از پهنای باند شما استفاده می کنند
برای تنظیمات Hotlink در کنترل پنل هاست وارد بخش Hotlink Protection شوید.

حمله ی DDOS
یکی از علت های دیگر مصرف زیاد پهنای باند مورد حمله قرار گرفتن وب سایت (خرید هاست) است ، در این نوع حملات با ایجاد ترافیک بی مورد حجم زیادی از پهنای باند را مصرف می کند ، این مورد ممکن است به صورت نادر اتفاق افتد.

استفاده از امکانات بیش از حد در سایت
زمانی که در سایت از امکانات زیادی استفاده میکنید و به اصطلاح زرق و برق دار می کنید باعث می شود پهنای باند زیادی از هاست شما استفاده کند.
سعی کنید امکانات اضافه وب سایت را حذف کنید ، کد ها را minify کنید ، و از متد هایی مانند gzip و … برای افزایش سرعت سایت استفاده کنید.
حجم فایل ها و عکس ها
فرض کنید وب سایت شما روزانه ۵۰۰۰ بازدید دارد و بازدیدکنندگان روزانه از یک عکس که ۱ مگابایت حجم دارد استفاده می کنند. حال خودتان ببینید چه میزان از پهنای باند شما استفاده میشود.
تا حد امکان حجم عکس های خود را کاهش دهید.

موتورهای جستجو
یکی دیگر از دلائلی که ممکن است باعث تمام شدن پهنای باند شود میزان حجم مصرفی توسط موتورهای جستجو می باشد.
برای اینکه اجازه ندهیم موتورهای جستجو برای index کردن به سایت شما مراجعه کنند و یا مراجعه آنها را کمتر کنیم باید با یک متخصص سئو مشورت کنید و یا آموزش استفاده از فایل robot.txt را بیابید و یک فایل robot.txt طراحی کنید و بر روی هاست خود قرار دهید تا دسترسی موتور های جستجو را کمتر کنیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.